De 1e week; Rome, quarantaine en veel uren draaien - Reisverslag uit Port Said, Egypte van Mark Vos - WaarBenJij.nu De 1e week; Rome, quarantaine en veel uren draaien - Reisverslag uit Port Said, Egypte van Mark Vos - WaarBenJij.nu

De 1e week; Rome, quarantaine en veel uren draaien

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

02 Oktober 2010 | Egypte, Port Said

Op zaterdag 25 september was het dan zover! Rond 10 uur zijn m’n pa, ma, Arwen en ik naar Schiphol gereden. Na wat koffie was het tijd om afscheid te nemen en naar het vliegtuig te gaan die naar Rome zou vliegen. Na een vlucht van 2 uur was ik in Rome, waar ik opgepikt werd door het hotel. Na mijn spullen te hebben gedropt was het tijd om de trein te pakken richting het centrum van Rome.
30 minuten later was ik in Rome, maar niet waar ik wilde wezen. Ik had namelijk geen idee waar ik was. Ik was een halte te vroeg uitgestapt, maar uiteindelijk met een tram kwam ik ook wel waar ik wilde wezen. Ik ben langs het Pantheon gelopen, daarna door naar het met nonnen bezaaide Sint Pietersplein. Ook heb ik de 136 Spaanse trappen bezocht, waarna ik de metro verder nam richting het Colloseum. Bij het colloseum heb ik op een terras gezeten waar ik wat heb gegeten en gedronken (bier = 15 euro :O). Inmiddels was het weer laat zat, dus ik heb de trein maar terug gepakt richting het hotel...waar mijn mega bed op mij zat te wachten :).
De volgende ochtend ging mijn wekker om 05:30, omdat ik een uurtje later zou worden opgehaald. Met een taxibus zijn heel wat personeelsleden van Holland America Line naar Civitavecchia gereden, waar de MS Prinsendam al was aangemeerd.
Éénmaal aan boord werden we naar een kamer gebracht voor een introductie. Na deze intro mocht ik naar m’n kamertje; een hok van 3 bij 2, maar prima te doen =D. Die middag werd het gelijk tijd om te werken. Eerst moest ik alle nieuwe gasten verwelkomen aan boord. Na wat avondeten moest ik naar de Dining Room, waar ik aan de slag moest. Ik werk de eerst komende maand ’s ochtends in het buffetrestaurant (zorgen dat alles is voorbereid), en ’s avonds in de Dining Room. Ik dacht dat ik maar een paar tafels voor mij kreeg, maar ik kreeg had gelijk het suite-gedeelte van de Dining Room (=23 tafels) onder mijn hoede. Maar alles is de eerste avond goed gegaan!
Op maandag de 27e had ik ’s ochtends eerst nog een training waarna ik moest gaan werken. Voordat ik moest werken nog even over het dek gelopen, en de rokende Stromboli vulkaan bekeken. Ik voelde me een beetje ziekig, en ging dus maar even naar de dokter. Die besloot mij voor de zekerheid maar even 12 uur op te sluiten in mijn hut als soort quarantaine! Daar dus maar een beetje tv gekeken, geslapen, en room service besteld.
.....................................
Dat is dus ook wanneer ik dit deel hiervoor heb getypt. Nu is het inmiddels zaterdag 2 oktober. Het werk is (zoals verwacht) lang en zwaar. Het is ‘sochtends om half 8 beginnen, en ’s avonds om 11 uur klaar zijn. Dit met tussenpozen van een uur in de ochtend, en 2,5 uur in de middag. Olympia (Griekenland) heb ik overgeslagen met aan land gaan. Ik ben echter wel al op Cyprus geweest op het strand. Gisteren waren we in Alexandrië (Egypte). Ik ben niet aan land gegaan, want hier komen we nog een keer weer. Ik heb dus maar even een lekker tijdje op het dek gelegen =D. Morgen zijn we in Ashdod (Israël). Ik heb de ochtend en middag vrijgekregen, omdat het allemaal heel erg moeizaam hier aan het begin ging met m’n stage. Ze wisten hier aan boord geeneens wat ik allemaal kwam doen hier :S. Dus de eerste dagen waren echt zéér zwaar kut. Maar nu gaat het inmiddels beter, en morgen heb ik dus een groot gedeelte van de dag vrij. Tijdens die vrije uren hebben ze mij een holy-trip aangeboden naar Jeruzalem! =D Dus morgen ga ik 7 uurtjes op reis in Israël.
Het is zwaar...maar de eerste week is altijd het zwaarst zegt men. Dus daar vertrouw ik ook maar op ;)
Ik zal...als ik weer eens tijd heb...weer een volgend verslag plaatsen!!
Ciaoo ciao! x

  • 02 Oktober 2010 - 08:38

    Mark:

    EYa,

    Was helemaal vergeten dat je alweer weg was man. Maarja de tijd gaat snel en de 25ste is al weer geweest. Met je werk zal het wel goed komen en verder veel plezier met alles.

  • 02 Oktober 2010 - 08:47

    Lotte:

    Hee Vos!

    Zo, dat is wel ff wennen dan! Veel succes en dan en veel plz met de leuke dingen tussen door!

    Liefs Lot

  • 02 Oktober 2010 - 09:01

    Kristy:

    Lieve mark, ik zit nog een beetje in de afrikasfeer qua verhalen, maar dit is toch echt wat anders! Leuk dat je nog wat van Rome hebt gezien.
    Ik hoop voor je dat zoals ze zeggen de eerste week het zwaarst is! Komt goed! Succes! xxxx

  • 02 Oktober 2010 - 09:15

    Monique:

    Hey Mark,

    Weer heel wat anders deze verhalen! Heel veel succes en plezier gewenst!
    Kus MoO

  • 02 Oktober 2010 - 11:26

    Piotr:

    He chef! Dat is ff wat anders dan het chillen in Afrika he ;) Wel super dat je zo toch nog veel ziet! En hopen dat de eerste week écht het zwaarst is ja ;) Havefun verder!

  • 02 Oktober 2010 - 13:16

    Hilde:

    Ja, dat krijg je ervan als je niet naar de ervaringsdeskundigen luistert ;)Ze hadden nog zo gezegd dat je het voor je stage rustig aan moest doen :P Maar goed, je vermaakt je wel weer dus. Zit je alleen op een kamer of moet je het ook nog delen?

    Xx

  • 03 Oktober 2010 - 08:20

    Marieke:

    Vos!
    Nou het werd ook tijd dat je weer eens aan het werk ging na je Afrika-avontuur! ;)
    Succes en veel plezier op de holy-trip (vind ik typisch iets voor jou haha)

    kus!

  • 05 Oktober 2010 - 13:17

    Francisca Slaman:

    Hoi Mark, hou je taai en we hopen dat je toch veel moois zult zien en meemaken!

  • 07 Oktober 2010 - 17:05

    Art En Els:

    Hoi, Mark,
    We kregen van mamma Slaman de link om je verhalen te lezen. 't Is wel wat zeg zo ver weer van huis en dan ook nog afgezonderd i.v.m. besmettingsgevaar. Hopelijk kun je spoedig je echte werk gaan doen. Hier is alles prima, zelfs het weer. Een graadje of 18 en redelijk zonnig. We wensen je veel sterke, plezier en mooie oorden. Veel groetjes van oom en tante van Arwen.

  • 08 Oktober 2010 - 09:39

    Diny Oostenbrink:

    Hoi Mark, nou, je hebt weer een up-to-date verhaal geschreven zeg. Ik zie het zo voor me, vooral als je zelf ook in die landen bent geweest (dan heb je er een realistischer beeld van). Ik geloof onmiddellijk dat het zwaar zal zijn, maar als je eenmaal gewend bent, da wordt het vanzelf meer een routinekwestie. Ik kijk nu al uit naar jouw volgende verhaal. Wat zul je dan allemaal weer meegemaakt hebben. Succes verder en tot schrijfs. Liefs, oen buurvrouw!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

met de zoon van Helezine (keukenprinses) in de pub @ Township Alicedale

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 57605

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 05 Juni 2011

Holland America Line - Ms Westerdam 2e contract

25 September 2010 - 05 Januari 2011

1e contract stage Holland America Line

15 Februari 2010 - 07 Augustus 2010

Wildlife & Lodge Management

Landen bezocht: