Brazilll & The Caribbean! - Reisverslag uit Terre-de-Haut, Guadeloupe van Mark Vos - WaarBenJij.nu Brazilll & The Caribbean! - Reisverslag uit Terre-de-Haut, Guadeloupe van Mark Vos - WaarBenJij.nu

Brazilll & The Caribbean!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

27 December 2010 | Guadeloupe, Terre-de-Haut

Olã!!

Hier nog weer even een update...het is een tijd geleden...maar ik heb té veel te doen hier aan boord van de oude MS Prinsendam (oud schip / oude gasten :P) Ik ben nu bijna klaar met m'n stage op dit schip, maar ik zal terug gaan naar m'n tijd in Europa...

Mijn laatste haven in Europa was Madeira (Portugal). Hier ben ik met een gondel de berg opgegaan, waar ik een super uitzicht had over Funchal. Later heb ik het dorpje nog een beetje verkend. Na ons bezoek aan Funchal was het tijd om de grote oversteek te maken richting Florida. Het was intotaal 7 dagen op zee :S. Die dagen op zee werden echt heel erg boring. Maar het leuke was dat we in een grote storm terecht kwamen. Er waren golven van ongeveer 8 meter hoog, dus het schip rolde lekker dag en nacht over de oceaan.
Na een week kwamen we aan in Fort Lauderdale (Florida). Hier stond ons een zeer zware dag te wachten met vele inspecties en andere dingen. Zo moesten alle Indonesiers uit de Dining Room naar de immigratie aan land. Dat duurde ongeveer een uur voor 5 obers. Wat wij niet wisten was dat er een lunch was gepland voor de nieuwe gasten. Op een gegeven moment stonden er bijna 200 mensen voor ’t restaurant, en we waren maar met z’n 7en :S Sommigen hebben 2,5 uur geluncht...hahah. Die dag was echt heel erg lang; van 6 tot 23 zonder enige echte pauze.

Daarna was het tijd om de Amazone cruise te starten. Na 3 dagen op zee kwamen we aan in St. Lucia (oostelijke Carribean). We waren gedockt in Castries, waar ik 5 uur op rij vrij was :). Ik ben een stuk de heuvels ingefietst. Het duurde bijna een uur, omdat het té heet en té vochtig was. Vanaf daar een super uitzicht over het strak blauwe water van de Carribean, dus het was de moeite waard. Na een lekker ritje ‘downhill’ ben ik naar de andere kant van Castries gefietst, waar ik naar het strand ben gegaan. Daar zaten bij een klein huisje een paar ‘Bob Marleys’ domino te spelen. Kheb een tijdje zitten ouwehoeren met die mensen. Ze boden mij ook mariuahana aan (dat hadden ze genoeg), maar dat doe ik maar niet. Dan is het gelijk...bye bye Holland America!

De volgende ‘haven’ was Devil’s Island in Frans Guiana. Dit is een eiland waar alle Franse gevangen zijn heen gestuurd, en waar ook vele films over zijn gemaakt. Hier was het ’s ochtends regenachtig, en ’s middags was het zonnig. Dus het was echt meeeeeeeeega vochtig. Het was echter een super mooi eiland; echt lkkr caribbisch, maar met vele oude gevangenissen en bewaarders-huizen.

De dag later voeren we de Amazone rivier op. Aan het begin was er nog niks te zien van de Amazone, behalve bruin water. De Amazone was te breed om de kant te zien.
Op dinsdag 7 dec kwamen we aan in Santana, waar ik nog lekker heb rondgefietst. Hier was het echt bloooooooooedheet; we waren echt midden op de evenaar. Dus ik ben ook aardig verbrand die dag. Andere havens waar we zijn geweest zijn Santarém en Boca de Valeria. In Santarém hebben we nog even een echte regenbui gehad; in 20 minuten 15 cm regen!!...was echt asociaal hoeveel regen daar is gevallen.
Boca de Valeria was een echt traditioneel dorpje, dus dat was echt super om dat te bekijken.

Na 4 dagen op de Amazone kwamen we aan in Manaus; de laatste stad aan de Amazone rivier. Dit is een best grote stad, in het midden van Zuid-Amerika. Overdag heb ik de stad verkend met de fiets. Dit was, gelukkig eindelijk weer, een overnachting in een stad. Dus het was tijd om de stad weer in te gaan! We zijn met de dining room werknemers naar Crocodilio’s geweest; een club in Manaus. Hier bleken nog eens 100 andere Holland Americana’s te partyen. Maar daarnaast waren er ook 100 hoeren, opzoek naar alle ‘rijke zeemannen’.Was echt een te super gezellige avond in de stad, dus het werd om half 3 toch tijd om naar huis te gaan. 4 uur later moest ik weer uit bed; maar dat werd hem niet. Een klein uurtje later kreeg ik telefoon...omdat ik nog steeds in m’n bed lag :S...oepsss...

Na 2 dagen in Manaus was het tijd om weer terug te varen. Die nacht werden we om 01:40 wakker omdat alle spullen door de kamer vlogen. De volgende ochtend kwamen we in de dining room; alles van de tafels. Ook was het dek bezaaid met takken....iedereen wist echt niet wat er gebeurd was.
De kapitein hield zich de hele dag stil; liet niks van zich horen. Aan het begin van de avond kwam hij met een verklaring; er was een zandbank, en die moest hij ontwijken. Vandaar dat er spullen door de kamers vlogen. Er was een grote boom, die 50 meter over de rivier hing .Dat veroorzaakte de takken op het dek.

Maaaaaaaaaar.....wie heeft er ooit een boom gezien die 50 meter over het water hangt?...en die een 10 meter lang dek kan bezaaien met grote takken? Daarnaast hadden vele gasten de wal minder dan 5 meter van het schip gezien. Velen denken dus ook dat er gewoon iemand heeft zitten slapen (na een nacht in Manaus).
Wat er precies is gebeurd is nog steeds een raadsel :P

Op de terugweg zijn we nog langs Parintins en Alter de Chão geweest. Hier was niet heel veel te doen, naast zwemmen in de Amazone.

Woensdag de 15e was het tijd voor de Neptune ceremony. Dat is een ceremonie wat wordt gehouden om de koning van de zee positief gestemd te houden. De mensen die voor de eerste keer de evenaar over varen moeten een ceremonie ondergaan. Dit houdt in; een grote dode vis kussen, en ‘geslimed’ worden. Het slimen gebeurde met spaghetti; sla; mousse; aardappelpurree etc. Na geslimed te worden werd je ‘verdronken’ in het zwembad. Na deze ceremonie was het zwembad en het dek dus 1 dikke grote chaos....maar het was wel heel erg grappig!!

Twee dagen later waren we in Barbados, waar ik voor 20 minuten een Jetski heb gehuurd (voor 20 dollar). Echt super vet om over het blauwe water van de caribbean te racen! Aan het eind van de dag wilden we de haven uit varen, maar de stroom viel uit. Het was echt bloedheet in het restaurant...en vooral in de keuken. Iedereen was echt serieus zeiknat van het zweet...zoo smerig :S

Voor de 19e had ik een afspraak gemaakt met Tineke Lenters (oud collega van de vechtstreek & mede-hotelstudente). Zij woont nu in Aruba, en het leek haar ook leuk om even te meeten. In de ochtend heb ik haar de Prinsendam laten zien, waarna zij ging chillen, en ik ging werken. Na lunch heeft Tineke me rondgereden over Aruba, en zijn we even naar een strandje geweest....echt super lekker!!

We zijn nu bezig met de holiday-cruise. We hebben al St. Maarten / St. Johns / Guadeloupe gehad. Nu staat Barbados / Trinidad & Tobago / Puerto Rico op het programma. Nog een paar daagjes, en alles ist vorbei!

Ik weet niet of ik nog tijd heb om m’n laatste cruise te bespreken op internet...Zo niet...dan praat ik alles bij in NL!

Wat ik hier nog steeds doe is ‘supervisortje’ spelen in het restaurant. Het is echt super gezellig in het restaurant...maar het wordt steeds zwaarder. De gasten van deze laatste cruise zijn echt heel erg veel vragend/klagend. Het zijn lange dagen met soms hoofdpijn van de mensen. Maar chillen op het strand met een groepje is altijd fijn :) Is wat anders dan al het sneeuw in de rest van Europa / Amerika :P

Tot over iets meer dan een week!!

  • 28 December 2010 - 09:57

    Mirjam Tjerkstra :

    Oooh Mark wat een verhaal! Wanneer kom je weer even terug? En wat leuk dat je nog even met Tineke hebt gemeet! Heel veel plezier en alvast een fijne jaarwisseling! :D

  • 28 December 2010 - 16:09

    Diny Oostenbrink:

    Hoi Mark,

    Wat heb je weer een spannend verhaal geschreven zeg! Wat is er toch gebeurd die nacht, wat een raar verhaal over een boom, ik heb nog nooit zo'n grote boom gezien, maar yoy'll never know. De tijd nadert snel dat je al weer voor een tijdje naar Nederland komt, maar eerst nog Oud & Nieuw, die breng je zeker door op het schip? Wij wensen je een goede jaarwisseling toe en een gezond en gelukkig 2011. Tot volgend jaar!
    Liefs, oen buurtjes van de Roeterskamp 2

  • 28 December 2010 - 22:02

    WIM UUT GRAMSBARGN:

    HE Mark weet je zeker dat het aan de boom lag??? Ze hadden jou toch mariuana aangeboden.Weet je dat je er visioenen van krijgt!!!!!! Nou wie weet kom je er nog achter dan horen we het nog wel.In ieder geval een goede terug reis gewenst ,see you in HARDENBERG!!!!!!!

  • 29 December 2010 - 15:09

    Ellen:

    Dag neefje!

    Wat een belevenissen weer zeg. Ik weet al wel dat ik niet op dat schip moet zijn als we de evenaar over gaan. Bah, dode vissen kussen... Spoort dat volk aan boord van dat schip wel? Toch blij dat je die aanvaring overleefd hebt hoor! Anders was het tijd voor Titanic II. Tot volgend jaar!

    Groetjes Ellen

  • 30 December 2010 - 19:03

    Tessa:

    Geniet nog even van het lekkere weer Mark, hier in Nederland is het erg koud. Ga je daar nog oud en nieuw vieren of moet je ook dan veel werken? We zullen er hier 1, 2 of 3 en waarschijnlijk nog wel veel meer op je drinken..

    Tot snel..

    Groetjes van Tessa

  • 03 Januari 2011 - 18:09

    Roelof & Diny:

    Hoi Mark

    Vanuit Hardenberg, de beste wensen
    en een gezond en goed nieuwjaar gewenst.
    Mark fijn om je belevenissen te lezen.

    Groeten van Roelof & Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

met de zoon van Helezine (keukenprinses) in de pub @ Township Alicedale

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 57614

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 05 Juni 2011

Holland America Line - Ms Westerdam 2e contract

25 September 2010 - 05 Januari 2011

1e contract stage Holland America Line

15 Februari 2010 - 07 Augustus 2010

Wildlife & Lodge Management

Landen bezocht: