Piramides van Gizeh =D - Reisverslag uit Haifa, Israel van Mark Vos - WaarBenJij.nu Piramides van Gizeh =D - Reisverslag uit Haifa, Israel van Mark Vos - WaarBenJij.nu

Piramides van Gizeh =D

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

03 November 2010 | Israel, Haifa

Eeeeeuj mensen!!

Er is alweer een tijdje voorbij..dus ik meld me maar weer even! :P

We varen nu momenteel van Haifa (Israël) richting Antalya (Turkije). We hebben heel wat andere havens weer gehad. Ik had het in het vorige bericht over Griekse eilanden...daar zijn we ook geweest. Het eerste eiland was Mykonos. Dit was echt een super mooi eiland, met kleine Griekse steegjes en straatjes. De haven was 2 km van het centrum, en je kon voor 9 dollar (enkele reis) die kant op met een bus. Maar ik had daar dus echt geen zin in, en de fietsen waren allemaal weg, dus ik ben maar gaan liften. In Mykonos waren de mensen echt vet vriendelijk. Na 30 seconden zat ik op een scootertje, en op de terugweg achterop een motor. Lekker cheap ;)

We zijn ook weer bij de Stromboli vulkaan langsgevaren. Op het moment dat we daar waren was er een kleine uitbarsting; een dikke zwarte paddestoelwolk, met allemaal stenen die het water in vielen. Was best spectaculair om te zien!

Na de start van de 3e cruise (van Rome naar Athene) zijn we aangemeerd in onder andere Dubrovnik (Kroatië), en Kérkira/Corfu (Griekenland). Hier waren heleboel kastelen en oude dingen te zien. Best leuk om daar rond te fietsen...alleen wat minder dat het flink regende.

Hier op een Amerikaans schip was het natuurlijk ook tijd voor Halloween. Dus er was een personeelsfeest georganiseerd in de boeg van het schip. Best leuk om tussen grote kettingen (van de ankers) en apparaten feest te vieren.

Maar het beste van de afgelopen tijd was toch mijn trip naar Caïro (Egypte). Ik ben met de gasten meegeweest met een tour richting de piramides van Gizeh. Het was lekker weer (zo’n 30 graden), dus niet te heet. Na drie uur rijden (van Alexandrië naar Caïro), kwamen we eindelijk bij de pyramides. Echt vet indrukwekkend om die ‘gebouwen’ te zien! Voor 6 dollar kon je ook nog een pyramide in, dus dat heb ik ook nog maar even gedaan. Ook heb ik daar nog op een kameel gezeten voor 1 dollar :P Ook best grappig. Haha
Na de pyramidetour was het tijd om naar de Nijl te gaan, waar we een Nijlcruise kregen. Aan boord was het flink eten, en lekker genieten. Tijdens de drie uur durende rit terug heb ik lekker geslapen, waarna het toch weer tijd was om te werken.

Nu varen we dus richting Turkije. Het gaat prima hier...werk is nog steeds veel , maar de havens en de personeelsleden zijn super! Morgenavond hebben we trouwens een Indonesische show, waar ik ook maar aan mee moet doen :)

Maar ik brei er weer een eind aan...ik moet zo weer an die arbeit!

Ciaaao!

Lijstje van bezochte landen:
- Cyprus (Larnaca)
- Egypte (Port Said, Alexandrië/Caïro)
- Israël (Ashdod/Jeruzalem, Haifa)
- Turkije (Istanbul, Kusadasi, Sinop, Trabzon)
- Griekenland (Athene, Santorini, Mykonos, Kérkira/Corfu)
- Rusland (Sochi)
- Georgië (Batumi)
- Oekraïne (Sevastopol)
- Kroatië (Debrovnik)

• 03 November 2010 - 14:31

Anne:

Hi lieverd!

Vind het leuk om weer wat van je te horen!
    Fantastisch dat je zoveel ziet! Geniet ervan (in de tijd dat je vrij bent), werkze en heel veel succes!
    Ohja trouwens! Gister presentatie gegeven in Mercure Amsterdam aan de Amstel, en presentatie gehaald! Dus de eerste puntjes van Controlling zijn binnen! ;)

Dikke kus

• 03 November 2010 - 14:48

Hilde:

Mark, wat ben je toch een cheap ass... Heeft je Afrika avontuur je toch financieel genekt;)

Ga je wel foto's maken van jouw deelname aan de Indonesische show? Wat moet je precies doen trouwens? Ik ben heeel erg benieuwd!

Xx

• 04 November 2010 - 14:17

Peter:

Voske! Mooi om weer wat van je te horen! Gelukkig zijn je reizen niet allemaal hetzelfde en zie je nog veel dingen! Zie dat je toch nog iets hebt geleerd in Afrika: liften! Keurig ;) Zou je Italië trouwens niet toevoegen aan je lijstje bezochte landen? Veel plezier verder! X

• 07 November 2010 - 14:10

Gea:

Hallo Mark
    Wat leuk weer wat van je te horen. fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er maar van want voor je het weet is ook dit weer voorbij.
    Hier is verder alles goed. Groetjes uit Hardenberg
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 08 November 2010 - 18:24

Ellen:

Dag neefje!

Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik vorige week nogal weinig tijd had om aan jouw verhaal te beginnen met lezen. Was niet nodig geweest om te wachten, want zolang is je verhaal niet. Ben nog gewend aan die verhalen uit Zuid-Afrika...
    Klinkt goed, wat je daar allemaal ziet en doet. Alleen jammer dat je zo af en toe nog een beetje moet werken. Ik zie net zoals hilde graag foto's tegemoet van je deelname aan de Indonesische show! Veel plezier nog!

Groeten Ellen

• 08 November 2010 - 20:29

Art En Els:

Hoi, Mark,
    ZOOOO! Jij komt nog eens ergens op deze manier. De ouders van Art hebben vaak dit soort vakanties ondernomen. Hun laatse tocht was rondom Ierland en Schotland. Maar ze zijn ook al op de ZuidPool geweest. Dit was alleen niet met de Holland Amerika Lijn. Je zal wel op diëet moeten als je weer thuis komt. Al dat lekkere eten!
    Veel reisplezier verder en veel groetjes van Art en Els

• 09 November 2010 - 08:37

Vincent:

Joo Vossie,

Korte verhaaltjes ja, dat mag best wat langer! Maar wel nice wat je allemaal hebt gedaan al inmiddels, dat is al een mooi lijstje om mensen mee jaloers te maken.

Wel mooi dat je dan in je vrije tijd nog ff wat leuke dingen kunt doen!!:) Zal ook best wel indrukwekkend zijn, zo'n uitbarstende vulkaan!

Genietze daar en werkze, en ik zie je volgende verhaal wel weer verschijnen!:D

Groeten uit Grun'n

• 16 November 2010 - 18:59

Ilse:

Markiee,
    wat maak je toch veel mee!
    en leuk om de verhalen van je te lezen!
    we missen je hier wel hoor!
    zaterdag pump up the 90s, zonder ons maatje mark!
    we denken hier aan je, dus ga jij maar lekker genieten daar! :D
    Kusje van Ieuwzzie