Einde van de Mediterraanse Zee... - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Mark Vos - WaarBenJij.nu Einde van de Mediterraanse Zee... - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Mark Vos - WaarBenJij.nu

Einde van de Mediterraanse Zee...

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

20 November 2010 | Portugal, Funchal

Het is weer een hele tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen, dus het wordt weer eens tijd!!

De laatste keer waren we onderweg naar Antalya.Nu hebben we inmiddels Bodrum, Kusadasi, Athene, Civitavecchia, Livorno, Calvi, Barcelona, Cartagena, Málaga en Cádiz achter de rug.

In Bodrum heb ik samen met een andere kerel een auto gehuurd, en hebben we 2 uurtjes rond gecrosst in de omgeving. Echt super lekker weer, dus het was fijn om rond te touren!

We hadden weer een overnachting in Kusadasi, dus het was weer tijd om uit te gaan. Ik ben samen met iemand uit ’t restaurant, en een gast uit geweest. De gast was opzoek naar een hoer, en vroeg of wij hem er 1tje wilden opzoeken. Wij vonden dat prima, dus wij hebben wat plezier voor hem opgezocht. Terwijl hij zijn ding ging doen kregen wij een stapel met dollars om uit te geven in de bar =D. Ideaal! Hahaha :P
Ook ben ik naar Ephesus geweest. Dit is een grote stad van 2600 jaar oud. Hier is een amphiteather van 25.000, en een bibliotheek die nog zeer goed intact is. Was best interessant om hier rond te lopen!!
In Athene was het tijd om weer van gasten te wisselen. Ik ben Athene al ingeweest, dus ik heb lekker bijgeslapen op die dag.

Na Athene was het tijd om richting het westen te varen. Het was echter lekker stormig op zee (golven tot 10 meter hoog), dus veel mensen ziek, en weinig mensen in het restaurant. We voeren richting Napels, maar Napels werd geskipt, omdat de golven in de haven te hoog waren. Ipv Napels werd het dus een drukke ‘zee-dag’.
Gelukkig konden we wel in Civitavecchia aan wal. Veel mensen gingen naar Rome, dus het was mooi rustig. Ik heb weer eens de fiets gepakt, en rondgefietst in dit kleine stadje. Ook chillen op het terras op het achterdek was zeer goed te doen ;)

De volgende dag stond Livorno (Pisa&Florence) op het programma. Ik kreeg een lunch vrij, omdat het best rustig was. Alleen het regende kneiter hard, en het was koud. Ik had dus niet echt veel aan m’n vrije dag. Maar ik heb toch maar de fiets gepakt voor een uurtje, maar het was niet veel bijzonders.

Na weer een nachtje hobbelen op zee kwamen we aan in Calvi, Corisca. Hier hadden we echt een super mooie zonsopkomst over de besneeuwde toppen van Calvi. ’s Middags was het nog weer even tijd om aan land te gaan, en de stad te bekijken. Echt super lekker weer, en super gezellig stadje; dus het was weer goed te doen.

Alghero, Sardinië stond voor de volgende dag op het progamma. Maar aangezien de golven 2 meter hoog waren, en we moesten ‘tenderen’ (met reddingsboten op en neer naar wal), konden we niet aan land. Dit werd dus ook weer een ‘zee-dag’ :S. De meeste mensen werden er nu wel flauw van; 2 havens skippen in 7 dagen. Maarja...je doet er niks aan...Het werd dus maar verder varen richting Barcelona.

In Barcelona had ik een beste tijd vrij, dus ik ben via Las Ramblas (de beroemde straat van Barca) naar Sagrada Familia (de bekende kerk in Barca) gegaan. Ook ben ik met een trein naar een top van een berg gegaan, waar ik een super uitzicht had over Barcelona.

’s Avonds had ik afgesproken met Marjolijn van Woerkom; een mede-studente uit Leeuwarden die nu stage loopt bij het Ritz Carlton hotel. Het was zeer geslaagd om haar weer te zien, en even lkkr te borrelen in Barca. Alleen het was wel zuur; na 3 uur slaap moest ik weer op voor ontbijt :S

De tweede dag heb ik niet veel gedaan; beetje bijslapen, want dat was nogal nodig.

Cartagena was de volgende haven; hier was het zwaar bewolkt, en beetje miezerig af en toe. Maar het was prima weer om te fietsen, dus dat heb ik ook gedaan. Deze stad was niet heel erg bijzonder, maar het was wel even lekker om te fietsen.

Málaga daarentegen was echt super!! Hier heb ik lekker aan het strand gelegen, en een stuk de berg opgefietst. Het was zooo lekker weer, dus ik heb echt genoten van m’n 4 uurtjes vrij. Hetzelfde in Cádiz; hier had ik 6 uur achter elkaar vrij =D Was echt ideaaaaal. Ook weer lekker strandliggen, en de stad verkennen.

Nu zijn we een dag op zee, richting Madeira. Morgenavond beginnen we aan de 7 daagse oversteek richting Florida...dus dat worden 7 drukke dagen op zee. Hopelijk zonder 2 Nederlanders uit Amsterdam. We proberen twee gasten van boord te zetten want ze zijn gewoon té irritant. De mensen klagen over alles wat los en vast zit. Hun hut, het eten, de service, de bingogetallen die te snel worden voorgelezen. Ze konden het schip niet weervinden, ze wilden roken in een ruimte waar het niet mag, ze willen een ober voor hunzelf de hele avond. Die ober moet minimaal een maand vrij krijgen, en dubbel salaris. Daarnaast willen de Nederlanders nog een schadevergoeding van 25.000 euro voor de slechte service....fijn zulke gasten....

Ook wil iemand z’n vrouw vermoorden. Hij heeft al verschillende gasten gevraagd voor een geweer of een mes om haar om te brengen. Beetje raar allemaal hier....maar aan de andere kant blijft het ook nog vet gezellig hier.

Zo heb ik de ‘foutste’ gesprekken met de gasten van de penthouse; die té chique wordt behandeld door de receptie. Maar die penthouse gasten vinden dat maar nix...ze willen gewoon lkkr ouwehoeren. Ik ben daar ook meer van..dus dat komt goed uit :P

Maar nu brei ik er weer er maar weer een eind aan...het werk roept weer...

Ciaaao!

  • 20 November 2010 - 16:03

    Hilde:

    Markie!

    Wat leuk dat je nu ook pooier op je cv kunt zetten ;)

    Ideaal dat je geen maag meer hebt, kun je ook niet zo misselijk worden met die hoge golven :P
    Behalve de golven klinkt het weer prima. Vallen al die vreemde gasten ook in de categorie beige en grijs?

    Xx

  • 20 November 2010 - 16:09

    Peter:

    Mooi verhaal weer Voske! Goeie reis richting Amerika en ben benieuwd wat je daar allemaal weer gaat meemaken! En pas op voor die moordenaar ;) Spreek je ouwe!

  • 22 November 2010 - 19:53

    Art En Els:

    Hoi, Mark,
    Wat een toestanden zeg op zo'n schip. Lekker lui en lekker druk van alles door elkaar dus. Dan weer hoeren zoeken dan weer een moord voorkomen. Kun je die 2 Amsterdammers geen zwemles geven naast de boot? Of rattengif?
    Veel succes en plezier en een goede overtocht gewenst!
    Groetjes, Art en Els

  • 23 November 2010 - 19:02

    Kristy:

    Markie! Ik bedacht me net dat er nog een ongelezen verhaal in mijn inbox stond ;) dat kan natuurlijk niet! Fijn dat we weer op de hoogte zijn.
    Je zal nu wel bijna richting Florida gaan! Succes met het werk maar weer en voor je het weet drink je een borreltje in het mooie Utrecht ;) xxx

  • 12 December 2010 - 20:30

    Vincent:

    Joo Vossie,

    Hoe is hettt? Schandalig weer zo'n late reactie, maar ik ben weer bij.. Althans, voorzover je niet snel weer een nieuw bericht plaatst haha, want die verwacht ik snel weer!
    Goed om te lezen waar je allemaal langs komt en dat je het nog goed naar je zin hebt!:)

    Haha, wel apart, zo'n vermoedelijke moordenaar in jullie gezelschap, ik zou dan maar een beetje opletten;)

    Genietze daar en succes met alles, en tot binnenkort alweer!

  • 27 December 2010 - 19:07

    Rudy Wind:

    Hoi Mark,

    Het is inmiddels een maand geleden dat je vanuit europa de grote plas bent overgestoken. Toch wel in amerika/carabbean aangekomen? of heb ik een nieuwsbericht gemist!
    Tijd voor een vervolg verhaal?
    Nog veel plezier tijdens het laatste deel van je stage.

    Groeten Rudy Wind

  • 06 Juli 2014 - 20:11

    K Van Otterloo:

    Hoi Mark,

    Ben jij de Mark Vos die ik ken van de verhalen van/via A.J Siegmund uit Eindhoven.?
    En dan ook van de Ryu.

    Bijvoorbaat fijn iets van je te horen.

    Groet, kees (Ad)

  • 07 Juli 2014 - 10:22

    Mark Vos:

    Hallo kees, zegt mij zo allemaal niks. Woon ook niet in Eindhoven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

met de zoon van Helezine (keukenprinses) in de pub @ Township Alicedale

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 57609

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 05 Juni 2011

Holland America Line - Ms Westerdam 2e contract

25 September 2010 - 05 Januari 2011

1e contract stage Holland America Line

15 Februari 2010 - 07 Augustus 2010

Wildlife & Lodge Management

Landen bezocht: