Update vanaf de Middellandse Zee - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Mark Vos - WaarBenJij.nu Update vanaf de Middellandse Zee - Reisverslag uit Kusadasi, Turkije van Mark Vos - WaarBenJij.nu

Update vanaf de Middellandse Zee

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

20 Oktober 2010 | Turkije, Kusadasi

Hier weer even een berichtje nu vanuit Kusadasi, Turkije. Ik lig nu lekker achter op het dek, in de zon met 25 graden. Volgens mij is het een stuk beter dan daar in NL :P

Maar hier gaat het opzich nog steeds goed! Het is nog steeds hard werken (12u per dag), maar de tijd vrij in de havensteden maakt alles meer dan goed. We zijn nu weer terug in Kusadasi, Turkije. We hebben net de Zwarte-zee cruise erop zitten.
We zijn in Sochi (Rusland), Batumi (Georgië), Trabzon & Sinop (Turkije) en Sevastopol (Oekraïne) geweest. In elke havenstad ben ik een stuk wezen fietsen, soms samen met m’n buurjongen Wouter. Zoals Rusland en Georgië was echt ‘oostblok-achtig’...zooo pauper. Maar wel leuk om te zien. Zoals Sinop & Sevastopol waren echt super mooie steden om in rond te fietsen!

Maar naast de fietstochten wordt er natuurlijk ook veel gewerkt. De afgelopen ochtenden ben ik tijdens het ontbijt bezig geweest met de mensen inchecken bij de reserveringsdesk. Daarnaast moet ik elke ochtend de koffie controleren, omdat geen één enkele indonesiër koffie drinkt. Dus de koffie is hier dus zo nu en dan nogal eens slap, en koud.
Maar ‘smiddags tijdens de lunch ben ik ook vaak mensen aan het inchecken voor een tafeltje. Daarnaast moet ik de ‘probleemgevallen’ oplossen tijdens elke maaltijd; verkeerd eten, koud eten, wat de gast ook maar te klagen mag hebben. Maar gelukkig is 99% vet gezellig! Ik ben al uitgenodigd in Washington DC, en Dallas. Daarnaast moet ik al meerdere mensen op de hoogte houden hoe ik ’t hier doe. Ik heb daar niet echt tijd voor, dus ik stuur iedereen maar telijk m’n stage-rapport op ;)

Maar nu staan een paar Griekse eilanden op de planning ,waarna ik zondag weer in Civitavecchia (Rome) aankom, waar ik 4 weken geleden begonnen ben. Vanaf daar nog één cruise richting Egypte en Israël, waarna we richting Florida gaan. Maar eerst nog maar even zweten op de Middellandse zee, voordat we de oversteek maken :P

We spreekt mekander!
x

Lijstje van bezochte landen:
- Cyprus (Larnaca)
- Egypte (Port Said)
- Israël (Ashdod-Jeruzalem, Haifa)
- Turkije (Kusadasi, Sinop, Trabzon)
- Griekenland (Athene, Santorini)
- Rusland (Sochi)
- Georgië (Batumi)
- Oekraïne (Sevastopol)

  • 20 Oktober 2010 - 20:58

    Anne:

    MARK!! wat heeeeeeeeerlijk!! ik ben echt heel heeeel jaloers!ik loop hier gewoon een beetje te zwoegen op Controlling..en jij ligt lekker te zonnen!
    Het klinkt echt ONWIJS gaaf! Je ziet toch wel veel,dat had ik eignelijk nog niet eens echt verwacht. Goed zeg! Hoewel je natuurlijk wel knetterhard moet wekren, maar dat neem je vast wel voor lief haha
    Heel veel liefs, en een dikke kus!

  • 20 Oktober 2010 - 21:00

    Hilde:

    Goh saai.... :P

  • 21 Oktober 2010 - 19:21

    Ma:

    Hoi Mark,

    Aan de lengte van je verhalen te zien heb je het echt druk daar.
    Wel wat anders dan je gewend was

    groetjes en xxx Ma

  • 22 Oktober 2010 - 06:38

    Yvonne:

    heej mark!!

    super joh!!
    echt gaaf wat je allemaal ziet en doet..!!
    heel veel plezier nog!!
    geniet er lekker van!

    waar ben je als je naar florida gaat?

    xxx

  • 22 Oktober 2010 - 19:51

    Ellen:

    Ik zou ook graag zo'n stageverslag ontvangen... Ik kan je dan wel niet uitnodigen in Washington DC, maar je bent natuurlijk altijd van harte welkom in Vroomshoop :P.

    Werkse en geniet van de vrije uurtjes!

  • 23 Oktober 2010 - 15:50

    Kieft:

    He Mark mans,

    Klinkt goed allemaal gozert. Vaar ook ff langs Kaapstad als je tijd hebt, kunnen we ff pilsje doen.

    Veel plezier & groetjes uit het zonnige kaapstad.

    Sjoerd

  • 25 Oktober 2010 - 18:59

    Wim Uut Grambargn:

    Hoi Mark wat mooi dat je in zoveel landen komt,maar Batumi lijkt toch ook wel wat op BANTHUM je vaart toch niet op het kanaal???? He tot de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

met de zoon van Helezine (keukenprinses) in de pub @ Township Alicedale

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 57615

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 05 Juni 2011

Holland America Line - Ms Westerdam 2e contract

25 September 2010 - 05 Januari 2011

1e contract stage Holland America Line

15 Februari 2010 - 07 Augustus 2010

Wildlife & Lodge Management

Landen bezocht: