Jeruzalem, Kusadasi & Santorini! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mark Vos - WaarBenJij.nu Jeruzalem, Kusadasi & Santorini! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mark Vos - WaarBenJij.nu

Jeruzalem, Kusadasi & Santorini!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 Oktober 2010 | Griekenland, Athene

Hoooi mensen!!
Hier even weer een update, nu vanuit Griekenland!

Er zijn nu twee weken voorbij...De eerste week was echt super zwaar...weinig ondernomen...alleen maar gewerkt. Maar de tweede week is een stuk beter verlopen! :)

Afgelopen zondag ben ik, zoals eerder vermeld, naar Jeruzalem geweest op tour. Het was een snikhete dag (38 graden), maar super interessant! We zijn begonnen bij de mount of olives, waar je een super uitzicht hebt over Jeruzalem. Daarna zijn we naar olijfbomen geweest van het jaar 0, waar Jezus altijd veel kwam. Na daar rond te hebben gesjokt zijn we naar de klaagmuur geweest. Best wel apart om al die Joden te zien, die zó erg met hun geloof bezig zijn.
Na flink te hebben geklaagd zijn we naar een restaurantje geweest waar we falafel hebben gegeten. Was goed te doen! Vanaf dit zaakje begon ook ‘het laatste pad van Jezus’. Wij hebben dezelfde route gelopen als Jezus heeft gedaan met het kruis op z’n rug. Uiteindelijk zijn we naar de plaats geweest waar hij is gekruisigd en is begraven. Best indrukwekkend allemaal!
Na deze tour was het tijd om de bus weer in te stappen en richting Bethlehem te rijden. Maar Bethlehem ligt in Palestina; dus wij konden (met alle Indonesiërs, Fillipijnen en weet ik wat nog meer) niet zomaar de grens over. We zijn dus langs de grote scheidingsmuren gereden, terug naar het schip. ’t Was een lange dag, maar super mooi! ’s Avonds werd het helaas wel weer tijd om te werken.

Op maandag waren we in Haifa, hier nog even aan land geweest voor een wandeling. De rest van de dag was het weer werken geblazen. Het enige wat ik nog moet doen is problemen oplossen tijdens het eten. Met mensen een praatje maken, kijken of alles naar wens is, en eventuele problemen oplossen. Wel leuk werk opzich!

Na een zeedag zijn we in Bodrum aangekomen; hier niet aan wal geweest, want ik moest even ‘voorslapen’, want we hadden ’s nachts een themaparty in de officers bar =D. Die was ook zeer geslaagd!

De volgende dag zijn we verder gevaren naar Kusadasi, ook in Turkije. Hier hebben Wouter (m’n buurjongen hier) en ik een mountainbike van ’t schip geleend, en zijn we een stuk de bergen in gereden. Ook hebben we nog even lekker aan het strand op een terras gezeten.
We bleven overnachten in Kusadasi, dus we konden ’s avonds nog even lekker stappen. Er was echter niet zoveel open, dus we zijn geïndigd in een Turkse live music bar.

De volgende dag heb ik weer de mountainbike gepakt voor een lekker stukje fietsen. ’s Avonds ben ik maar gelijk na het werk naar bed gegaan, want ik was wel toe aan wat slaap.

Nu is het zaterdag 9 oktober, en we vertrekken zo uit Santorini, Griekenland. Ik hoefde alleen maar ontbijt te lopen, en straks tea-time & diner. Ik ben rond 10 uur van het schip gegaan, en ben met een ezel naar boven gereden, naar het kleine stadje waar Mamma Mia is opgenomen. Trouwens voor de Bassie & Adriaan fans: ik heb op dezelfde ezels gezeten als B&A hebben gedaan in hun Europareis :P.
Na een paar uurtjes rond lopen op een super mooi eiland was het tijd om weer terug te gaan naar het schip...waar ik nu weer achter m’n laptopje zit.

Met een half uur wordt het weer wat werken...maar het wordt steeds en steeds leuker.
De gasten hier aan boord zijn (bijna) allemaal vet chill! Het zijn wel wat ouderen (meest 50+), maar met een aantal kan ik echt helemaal dubbel liggen. Zulke gekke personen! (@ Ellen Vos: dus ik vermaak me hier wel tussen het beige/grijs ;)

Het eten is tot nu toe nog steeds teveel...echt wat een grandioze kwaliteit...ik eet echt teveel hier...maar ’t is wel lekker! :P

Spreek jullie weer!
ciao! x

  • 09 Oktober 2010 - 12:17

    Manon En Maarten:

    ahh voske, hoest nou? Klinkt echt geweldig!! Ik (manon) wil ook zo graag naar dat eilandje van mama mia! Ik zal maarten de film ook es laten zien! ;) ik (maarten) wil zo graag naar die klaagmuur, even al dat gezeik van manon eruit laten! Nou hier gaat dus alles goed ;) heeeeeeeeeel veel plezier en we kijken uit naar je visit naar st maarten en je verhaal daarover, gaan wij namelijk ook heen in de zomer! Liefs!

  • 09 Oktober 2010 - 12:48

    Hilde:

    Haha, kan me haast niet voorstellen dat beige/grijs leuk kan zijn... Houd ze daar maar, zolang ze op de boot zitten rijden ze iig geen auto ;)

    Heb je wel foto's gemaakt van alles? Ben wel benieuwd natuurlijk (en dan vooral naar de ezels van B&A, Ronnie is vast jaloers)!

    Maar goed, veel plezier nog met de oudjes!

    Xx

  • 09 Oktober 2010 - 14:34

    Anne:

    Dag lieverd!

    Je eerste verhaal overgeslagen (dus die ga ik binnenkort even lezen) maar deze dus nu wel gelezen!
    Fijn dat het beter gaat en dat het leuker wordt! Wel belangrijk als je het nog een paar maandjes vol moet houden;) t werken valt dus nu ook wel mee?
    Hier gaat alles goed! Laatste 2 weekjes van Controlling en dan heb ik dat alweer gehad :D gaat best snel! (Als ik m in 1x haal natuurlijk ;) )
    Geniet van je vanboord-tijden! En zie uit naar je volgende verhaal!

    X

  • 09 Oktober 2010 - 16:42

    Gea:

    Zo zie je maar weer he
    er is niks mis met 50 plus. daar kun je ook wel mee lachen. niet met iedereen natuurlijk maar dat heb je ook wel met 20 plus. wat fijn te lezen dat je het weer naar je zin hebt en dat eten krijg er zo zin aan.
    dat komt natuurlijk dat ik honger heb moet nog eten maar even een uitsmijter maken. klaas komt zo thuis. tot horens doeiiiiiiiiiii
    Groetjes van de buurtjes

  • 09 Oktober 2010 - 16:59

    Ma:

    Hoi Mark,

    Bedankt voor het compiment, ik weet niet of je het nog weet maar wij zijn ook al 50+, ik hoop niet dat je ons ook al tot de categorie beige/grijs rekent.
    En Hilde jij ook bedankt, wil je nog een keer met ons op vakantie????

    Groeten en xxx
    Ma

  • 10 Oktober 2010 - 18:28

    Vincent:

    Hee Vossie,

    Ik heb je verhalen gelezen nu! Wel balen van die eerste week, maargoed dat is altijd even wennen natuurlijk.. Dit 2e verhaal klinkt al een stuk beter en het zal wel allemaal goedkomen met jou daar aan boord! Ook mooi dat je dan ook nog wat van de landen kunt zien, zoals Jeruzalem, best wel boeiend!

    Succes daar met werken, en vergeet niet als je tijd hebt, om lekker te chillen:)

  • 10 Oktober 2010 - 19:42

    Diny Oostenbrink:

    Mark, je vermaakte je aan de Roeterskamp toch ook wel tussen het beige/grijs, alhoewel een suikerspin meestal roze is (dit zal alleen jij begrijpen). Indrukwekkend lijkt me dat in Israel, al die plaatsen te bezoeken waar Jezus ook heeft gelopen. Dat doet vast wel iets met je.
    Verder ben ik blij te lezen dat je het steeds meer naar je zin hebt. Je komt toch wel weer terug?
    Groetjes verder!!!!

  • 11 Oktober 2010 - 10:25

    Marina:

    Heej Heej Vossie!

    klinkt allemaal goed daar..
    Wel ideaal van dat super de luxe eten!.. zou ik ook niet laten staan!
    Veel Plezier nog!!

    xx Marina

  • 12 Oktober 2010 - 06:04

    Mirjam:

    Mark! Ben echt zo blij dat je t zo naar je zin hebt, echt super! Ben benieuwd wat je nog meer allemaal gaat zien!

    Liefs!

  • 13 Oktober 2010 - 11:26

    Mirjam:

    Hi Mark,
    Wat een verhaal toch weer! Je geniet volop zo te lezen, leuk hoor! :D
    Veel plezier!
    Liefs, Mirjam

  • 13 Oktober 2010 - 15:02

    Jorijn:

    Hee Markie,

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Klinkt echt allemaal prachtig wat je meemaakt. In 1,5 jaar zie jij zoveel van de wereld. Ik ben jaloers!!!
    Enne, was jij niet mee die keer in de bioscoop naar Mamma Mia;). De jongens hier zullen vast jaloers op je zijn;).

    Zet 'm op en geniet er vooral van!!

    Liefs Jorijn

  • 14 Oktober 2010 - 10:25

    Anne Vink:

    Vossieee!

    Whaaa, ik word helemaal woest van je Bassie & Adriaan verhaal.. Ik als groot Bassie en Adriaan fan ;) haha!

    Maar het klinkt goed allemaal! Volgens mij heb jij inmiddels in je hele reis meer gezien dan ik in m'n halve leven ;)

    Veel succes met het zware werk!

    Liefs!!

  • 17 Oktober 2010 - 17:41

    Wim Uut Gramsbargn:

    He Mark wat mooi als je toch ook nog werken moet, het kan niet altijd feest zijn!!!! Maar het is geweldig wat je allemaal ziet en beleeft ook met 50+ers PS ik ben 49!!! Nou werk ze nog en veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

met de zoon van Helezine (keukenprinses) in de pub @ Township Alicedale

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 57609

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 05 Juni 2011

Holland America Line - Ms Westerdam 2e contract

25 September 2010 - 05 Januari 2011

1e contract stage Holland America Line

15 Februari 2010 - 07 Augustus 2010

Wildlife & Lodge Management

Landen bezocht: