25 sept: het begin van Le GrandeVoyage! - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Mark Vos - WaarBenJij.nu 25 sept: het begin van Le GrandeVoyage! - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Mark Vos - WaarBenJij.nu

25 sept: het begin van Le GrandeVoyage!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

15 September 2010 | Nederland, Hardenberg

Beste volgers van m’n reisblog…het Zuid-Afrika avontuur staat nog vers in m’n geheugen, maar inmiddels staat het volgende avontuur alweer voor de deur! Vanaf 25 september t/m 5 januari zal ik mijn eerste contract voor mijn stage gaan vervullen bij, zoals de meesten wel weten, cruisemaatschappij Holland America Line.

Ik zal deze periode werken op het schip de MS Prinsendam, een schip van ongeveer 800 gasten. Dit schip vaart nu in de buurt van Frankrijk, maar het zal de 26e aanleggen in de haven van Rome. Ik zal er dan al een lekker nachtje op hebben zitten in het Hilton International Airport Hotel, waarna ik om 06:30 zal worden opgepikt om naar het schip te gaan waar mijn stage dan ook gelijk zal gaan beginnen als ‘Assistant Dining Room Manager’. Over het algemeen zal ik de komende 3,5 maand bezig zijn met het organiseren, en leiding geven van de obers in het grootste restaurant aan boord (=400 zitplaatsen). Jullie zullen wel denken; leuk! Mark gaat op cruise!...maar niets is minder waar. Ik zal 3,5 maand ontbijt, lunch & diner moeten draaien. Ik ben alleen een paar uurtjes vrij na het ontbijt en de lunch. Máár die paar uurtjes zijn altijd voldoende om te gaan surfen in Sint Maarten, of om te gaan duiken in Aruba. ;)

Ik zal dus in Rome beginnen, waarna ik de hele Middellandse zee afvaar; van de kleine eilandjes in Griekenland zoals Zakynthos, tot aan de grote badplaatsen in Egypte. Na de Mediterrane landen ga ik de Zwarte zee op, waar ik de landen zoals Oekraïne, Rusland en Bulgarije aandoe. Hierna vervolgt nog een klein deel weer op de Middellandse zee, waarna een zes-daagse oversteek wordt gemaakt naar Fort Lauderdale in Florida. Hier zal ik beginnen aan de Carribean Cruises, wat inhoud dat er veel 7-daagse routes worden gevaren naar verschillende eilanden in de Caribische zee. Als één van m’n laatste bestemmingen zal de Amazone rivier zijn, die ik opvaar. Op 5 januari eindigt mijn contract (dat staat nu tenminste op papier; kan altijd maar zo veranderen). Dan ben ik vanaf 6 januari thuis, tot en met 18 februari. Dit betekend dat ik weer lekker in het wintersport seizoen terug ben, en dat ik mijn 22e verjaardag thuis kan vieren.

Mijn volgende schip zal de MS Westerdam zijn, een schip van 1900 gasten. Maar laat ik eerst deze reis maar eens overleven, voordat ik over m’n tweede contract zal beginnen.

Maar ik wil in ieder geval iedereen weer veel leesplezier toewensen, en bedankt voor de korte, maar super vette tijd in Nederland!

Mocht je mij heel erg gaan missen, dan kun je donderdag 23 september nog langskomen aan de Roeterskamp 4 in Hardenberg (vanaf 21:00 uur). En ik beloof het je…dit zal niet zo’n mega feest worden als in februari, dus mocht je op vrijdag moeten werken…de kater zal iets minder zijn dan op 13 februari ;).

Ik hoop jullie allemaal nog een dikke knuffel / kus / of wat dan ook te kunnen geven op donderdag de 23e! Mocht dit niet wat worden dan zeg ik:

‘AHOY’!!!…………..ARRRRRR……..

P.S. LAAT ME WEL EVEN WETEN OF JE DONDERDAG DE 23E ’S AVONDS KOMT, WANT DAN WEET IK OF IK DE BROUWERIJ MOET BELLEN OF NIET :P



  • 15 September 2010 - 06:34

    JB:

    Cool cool , ik ga het volgen. Gaat mooi worden!

  • 15 September 2010 - 07:01

    Ellen:

    Wij komen je de 23e nog wel even lastig vallen denk ik. Zie aan je schrijfstijl dat je de zeetaal al goed beheerst! Goed hoor. Geniet nog van je 1,5 vrije weekje, want daarna kun je lekker bikkelen (en lekker eten :D)!
    Groetjes

  • 15 September 2010 - 07:40

    Peter:

    Dude, dit keer zal ik er ook aan moeten geloven, ik ga je verhalen lezen! X

  • 15 September 2010 - 07:50

    Hilde:

    Tuurlijk komen we nog langs de 23e! Gaan we dan ook nog de titanic kijken? Maken we er een gezellige filmavond van ;)

  • 15 September 2010 - 08:02

    Manono:

    Aaaaaaah Sint Maarten!!! Ben jaloers! Doe je ze de groeten daar van me?;)
    Heel veel succes en plezier!!
    Liefs

  • 15 September 2010 - 10:00

    Anouk:

    Markjeeeeee!
    Ben echt super jaloers op je tweede avontuur! Hoop echt dat je een super ervaring zal opdoen!
    Kan er helaas niet bij zijn de 23ste, maar zal zeker aan je denken en zal je blijven volgen vanuit limboland!
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 September 2010 - 13:15

    Sanja:

    mark ik wens je een fijne avond de 23e. zal ook zeker de verslagen weer gaan lezen en wens je veel plezier tijdens je stage,en een behouden vaart.

  • 19 September 2010 - 08:27

    Wim Uut Gramsbargn:

    He Mark tot donderdag uitgenodigt deur oe va en moe.

  • 29 Oktober 2011 - 13:46

    Linda:

    Ik kwam hier toevallig terecht. Leuk zeg werken op HAL! Ik heb een sollicitatie gesprek zou je me kunnen inlichten wat ze gaan vragen? Hoop dat je mij kunt helpen groet, Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

met de zoon van Helezine (keukenprinses) in de pub @ Township Alicedale

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 57605

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 05 Juni 2011

Holland America Line - Ms Westerdam 2e contract

25 September 2010 - 05 Januari 2011

1e contract stage Holland America Line

15 Februari 2010 - 07 Augustus 2010

Wildlife & Lodge Management

Landen bezocht: