Farewell Madolo’s, and Hi Capetown! (incl. foto's) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Mark Vos - WaarBenJij.nu Farewell Madolo’s, and Hi Capetown! (incl. foto's) - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Mark Vos - WaarBenJij.nu

Farewell Madolo’s, and Hi Capetown! (incl. foto's)

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

23 April 2010 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Ik heb even gauw wat foto’s upgeload, en ik heb m’n laatste weekje in Madolo’s ook nog maar even beschreven hieronder. Ik spreek u denk ik ergens in de buurt van Kaapstad weer!

Op dinsdag de 20e was het maar één ding waar we met z’n allen mee bezig zijn geweest; de toets. Het was echt rammen met alle lesstof over alle dieren, de natuur, het helal en de zee. Maar alles zat er ingeramt aan het eind van de avond.

De volgende ochtend was het dan tijd voor de toets. Na anderhalf uurtje had ik het er weer opzitten, en het was goed te doen. Het was echt een heel erg fijn gevoel om echt helemaal klaar te zijn met school.
’s Middags was het tijd om onze laatste activiteit met onze leraar te gaan doen; nog een gamedrive in het Shamwari Game Reserve. Om drie uur zijn we weer vertrokken met een 4x4 de bergen in, en de savannas over. Het was niet zo spectaculair als de eerste gamedrive. Onze field guide stopte bij elke k*tbok, en weet ik wat voor een niet interessante dieren (althans, voor ons nu niet meer) nog meer. Op een gegeven moment zaten wij gewoon achterin de 4x4, met onze ogen dicht. We probeerden dat achtbaangevoel te krijgen, omdat het beste heuvels, bulten en gaten zijn. Hier betaal je 85 euro voor een gamedrive, en wij studenten zitten met de ogen dicht achterin zo’n wagentje. Dit kwam omdat het gewoonweg niet meer interessant was. Maar onze dag is toch afgesloten met een paar prachtige dieren; een volwassen mannelijke leeuw, wat zelden wordt gezien daar in dat park. Ook hebben we een zwarte neushoorn gezien (zwart is bedreigd, wit hebben ze meer dan zat), zwarte wildebeesten, en een nijlpaard die uit het water was. Was toch wel een aardig afsluitertje van zo’n interessante rit door het park.

’s Avonds was het tijd om voor onze laatste keer naar Louis Pub te gaan. We hebben hier lekker gegeten, voor Femke haar verjaardag. Zij kreeg daar een kaart van Elmien, onze lerares, met gefeliciteerd blablabla. Maar onderaan stond: P.S. You all passed your test! Dus iedereen heeft het moduul hier goed afgesloten, en dus 15 studiepunten binnen! Echt ideaal. Na het etentje zijn we gezellig in Louis Pub blijven hangen tot 2 uur.

Op donderdag heb ik de ochtend bijna niet meegemaakt; was écht heerlijk! ’s Middags met iedereen nog even foto’s uitgewisseld, en toen onze koffers maar ingepakt, om voorgoed Madolo’s Retreat te verlaten . ’s Avonds hebben we alle voorraden bier, popcorn etc. er maar doorheen gejaagd.

Vrijdagochtend de 23e was het dan echt tijd om Alicedale uit te rijden. Wij zijn met de taxi naar Port Alfred gegaan. Daar hebben we auto’s gehuurd, nog even op internet geweest, overbodige spullen gedropt bij Fennegien thuis. Nu zit ik nog even op internet, foto’s te uploaden, en dit verhaaltje ook nog maar even.

Over een paar uurtjes begint onze trip richting Kaapstad dan echt! Wordt echt zo gruwelijk!
Ik hou jullie op de hoogte!
X mark

Link voor de laatste foto’s van Wildlife Management: http://www.mijnalbum.nl/Album=RVUSQBHS

• 23 April 2010 - 16:34

Hilde:

Zooow, die 15 punten zijn dan ein-de-lijk binnen. Je hebt er ook wel hard voor gewerkt hoor ;)

• 23 April 2010 - 20:20

Femmelie Lamers:

Haa Vosje,

Zo te lezen heb je het daar goed naar je zin en zet je de bloemetjes aardig buiten (hebben we ook maar van je ouders gehoord hoor;)) Je hebt zo te zien nog niet veel van de zon genoten, in vergelijking met sommige andere groepsgenoten (geintje)! Proficiat met je 15 punten..!! En we lezen snel weer van je!!

Liefs Gela!