Starkoo & Mallorca Cowboys in de Oude Stoep - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Mark Vos - WaarBenJij.nu Starkoo & Mallorca Cowboys in de Oude Stoep - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Mark Vos - WaarBenJij.nu

Starkoo & Mallorca Cowboys in de Oude Stoep

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

19 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Dit is mijn laatste verslagje vanuit Alicedale, Madolo's Retreat :(...het gaat allemaal VEEEEL te snel...

Op donderdag ochtend hadden we nog twee lesjes. Het was best wel beroerd want mijn eerste zieke dag is een feit. Één les was ‘fish’, wat na de les in praktijk gebracht moest worden. We zijn naar een dam in een reservaat gereden. Hier hebben we gevist met gewone werphengels, en met netten. Best wel grappig om te doen, maar ze wilden niet echt bijten / in het net blijven zitten. Je zou denken dat door die zeer lage waterstand die vissen wel zó op elkaar gepropt zitten, dat ze wel moeten bijten. Maar met een dikke 30 graden chillen die vissen denk ik ook liever.

Op vrijdag was alles al weer een stuk beter met mijn lichaampie. Overdag hadden wij vrij, dus het was gigantisch chill, beetje in de zon, beetje niks doen. IDEAAL!
’s Avonds zijn we naar Louis Pub geweest,voor weer een stap avondje. Hier hebben we nog getoost op onze lerares, want die is afgelopen week verloofd. Het was weer een mega gezellig avondje in Alicedale!

De volgende ochtend, 10 april, konden wij naar Port Alfred om te internetten. Om acht uur weggereden in de regen, om half 10 aangekomen in het zonnetje :D. Hier heb ik even dik twee uur op internet gezeten, waarna ik met Fennegien & Arwen even naar een meisje ben geweest die haar surfboard wilde verkopen. Ik heb dan nu ook een mooi board voor maar 75 euro! M’n schatje ligt nu nog opgebaard bij Fennegien in het huis, maar als ik in Port Alfred kom te wonen gaat hij elke dag onder mijn armpje mee naar het strand! Ik zal waarschijnlijk 24/7 ongeveer in het water liggen, maar afgelopen week is er een kerel gebeten door een haai, precies op de plek waar ik ook zal gaan surfen de aankomende 10 weken. Als ik dus met een prothese thuis kom...kijk niet raar op.
Rond half 3 zijn we weer terug naar Madolo’s gegaan waar we ’s avonds weer eens een braai hadden. De vrouwen hadden de eetkamer prachtig ingericht, met een mooi opgemaakte tafel met kaarsen in bierflessen.

Op zondag zijn we de hele dag bezig geweest met onze moduul opdracht. Er was echter ook nog even tijd om onze vakantie in te plannen (23 april t/m 7 mei). Wij hebben besloten om via de garden route naar Kaapstad te gaan, daar vijf dagen verblijven, en daarna terug via andere plekken op de garden route. Dat worden echt twee super weken als ik dat nu zo bekijk!
’s Avonds heb ik een lekkere massage gehad van m’n vriendin, maar gelijk na die massage voelde ik mij hondsberoerd. Die nacht heb ik ook alleen maar op en boven de wcpot gehangen. Één meisje hier op de campus heeft in een massage-salon gewerkt, en die zei: ‘als je de massage niet goed doet, kun je er doodziek van worden’. Maar wat het ook is geweest; het was een terror-nacht.

Maandag de 12e heb ik dus ook een paar lesjes geskipt, want ik had maar een goede 3 uur geslapen, en lekker voelde ik mij echt nog niet. ’s Middags maar een beetje aan de moduul opdracht gewerkt, om mij toch maar iets productief te maken die dag. Die dag erna ook maar een paar lesjes gevolgd, om daarna weer verder te gaan met onze opdracht.

Op woensdag hadden wij een beach-practical. Dus wij gingen met het Stenden-busje richting Kenton on Sea. Hier moesten wij een beetje bekijken wat voor een invloeden de zee en haar getijden op de kust heeft. Ook moesten wij een beetje van die rotbeestjes opzoeken. Niet echt bijzonder interessant. Maar op een gegeven moment zag iemand uit onze groep een grote vis op het strand liggen, helemaal onder het zand. Maar wat bleek, het was een zandhaai! (nu ik dit typ zie ik pas de woordspeling :P). Het beest was dood volgens iedereen, dus de lerares trok de bek open om de tanden van deze dikke meter lange haai te laten zien. Op het moment dat ze de bek open trok schrok iedereen zich rot, want ze voelde opeens de kaken naar elkaar toe trekken! Bleek dit beest dus gewoon nog te leven. Dit beest is dus maar terug de zee in gesleept. Het dreef echter maar een beetje hopeloos rond, dus dat werd waarschijnlijk voer voor andere beesten. Daarna zijn we maar doorgelopen, en hebben we een beetje gechilld bij een strandje. Het was weer een zeer intensieve praktijkopdracht.
Daarna even naar Port Alfred geweest om te internetten, en naar Rosehill (winkelcomplex) om boodschappen te doen voor ons afscheids diner voor donderdag.
’s Avonds zijn wij hier begonnen op de campus met ‘Wie is de Mol?’. Het is gewoon een aftreksel van het welbekende spel van tv. Iedereen legt 50 rand in de pot, en 1 iemand, de Mol, moet dus spellen saboteren om geld in de rest pot te krijgen, die voor hem/haar is. Er worden hier dus ook allerlei spellen georganiseerd om geld te ‘verdienen’. Een leuke happening hier op de campus.

De volgende dag hebben Joep en ik de hele middag in de keuken gestaan om het afscheidsdiner voor te bereiden. Wij hebben vanaf het begin al tegen de drie vrouwen uit de keuken gezegd dat we de rollen wel eens zouden omdraaien. Die dag was het dus zover. We hebben minestrone- en chamignonsoep gemaakt als voorgerecht. Als hoofd kipsaté met citroenmarinade, met groente gevulde champignons overbakken met kaas en gebakken aardappelen met spek en ui. Als nagerecht hadden we voor iedereen een glas met chocolademousse gemaakt, met als decoratie een leeuwenpoot (= het logo van wildlife management) van nootjes. De dames hadden de tafel mooi ingedekt, en iedereen had z’n mooie kleren aangetrokken. In totaal waren we met 13 studenten en vier werknemers; twee werknemers waren er niet. Maar we hebben echt lekker twee uur gezellig aan de tafel gezeten, en de werknemers verrast.

Op vrijdag hebben we onze laatste les gehad van deze periode. Echt heel erg raar om toch niet meer verplicht naar het klaslokaal te hoeven hier in Alicedale. Maar ’s middags riep de plicht ons weer, om maar weer eens verder te gaan met onze schoolbezigheden. In het kleine computerlokaaltje (4 computers) is nu een hevige verslaving aan het ontstaan; PINBALL! Het is dat spel dat ook ongeveer nog onder MsDOS gespeeld kon worden. Ook wordt ‘de Oude Stoep’ uit Leeuwarden geimiteerd in ons computerlokaal, mede door platen te draaien van Starkoo en de Mallorca Cowboys, en daar helemaal los op te gaan. Iedereen heeft er last van...men noemt het ook wel studie-ontwijkend-gedrag.

Op zaterdag de 17e is iedereen een beetje bezig geweest voor z’n opdracht / toets. Maar ’s avonds was het tijd om weer een ‘Mol-spel’ te spelen, tijdens een zeer mooi onweerspektakel. Iedereen is nog zeer in de ban van dit spel, echt leuk om te zien hoe iedereen probeert uit te vogelen wie de Mol is.
Die avond zijn we weer naar Alicedale geweest, om weer een feest te vieren in de township. Dit omdat veel mensen tegen het keukenpersoneel (dat daar woont) heeft gevraagd ‘wanneer die blanken nou weer eens terugkwamen’. Hier hebben wij ons de hele avond weer vermaakt mit sehr große Pils für 1 Euro =D.

Op zondag was iedereen lekker lui; een keertje rond 12 uur uit bed rollen, om daarna lekker bij het zwembad te liggen.

Op maandag de 19e was het tijd voor onze presentatie over watervervuiling (= zeer interessant :S); dat was een eitje. ’s Middags ben ik met m’n lerares een paar anderen naar Grahamstown gereden naar de dokter, om mijn B(ier)-12 injectie weer te halen. Hier hebben we ook even weer lekker op een terras gezeten waar we 5 weken eerder ook hebben gezeten, om weer een grandioze koffie te drinken.
’s Avonds even met school bezig geweest, weer een ‘Mol-spel’ gedaan, en daarna onze laatste voorraad kampvuurhout er doorheen gejaagd, omdat we nog maar vier avondjes hier te gaan hadden op Madolo’s Retreat.

Wanneer m’n volgende verhaal online komt weet ik niet, omdat vanaf nu m’n planning niet echt stabiel meer is. Ik weet dat ik vrijdag deze campus verlaat, voorgoed, en dat we vanaf dan aan onze trip beginnen naar Kaapstad! Dus het volgende verhaal zal meer inhoud hebben qua extreme dingen, en leuke verhalen.

See you next time!
Mark



  • 20 April 2010 - 07:00

    Ellen:

    Gelukkig maar dat het volgende verhaal meer inhoud heeft, want dit is inderdaad echt saai :s. Zie wel dat je tijdens het vissen met Ruud niet goed hebt opgelet hoe het nou eigenlijk moet. Anders had je hier ook wel wat gevangen. Waag het niet om je been er door een haai af te laten bijten, want je moet weer hamburgers bakken met het Slobberfeest en daar kunnen we geen beenloze Mark bij gebruiken! Veel plezier daar verder!

    Groetjes Ellen

  • 20 April 2010 - 17:18

    Pa En Ma:

    Hoi Mark,

    volgens mij heb je de hele tijd nog geen stabiele planning gehad daar of je moet al dat nietsdoen ook onder "planning" laten vallen.
    Van je vriendin moet je het maar hebben,1 x massage en de hele dag en nacht de naweeen ervan.

    Groetje, Pa en Ma
    PS Let op je benen en de rest.

  • 20 April 2010 - 18:31

    Kristy:

    Ik sla je blog op m'n stickie, dan heb ik hier "thuis" wat te lezen! Ehm dit weekend blijf ik gewoon in PE dus dan bel ik wel even vrijdag! Of jij mij als jullie er zijn?! Misschien kunnen we ook wel ff uitgaan, als jullie daar zin in hebben!
    xxx

  • 23 April 2010 - 12:03

    Vincent:

    hee Vossie,
    pas je wel een beetje op met die haaien en dat surfen, dat je volgende verhaal er niet een is die lijkt op 'jaws';)

    good luck daar en viel spass met je trip naar kaapstad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

met de zoon van Helezine (keukenprinses) in de pub @ Township Alicedale

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 57612

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 05 Juni 2011

Holland America Line - Ms Westerdam 2e contract

25 September 2010 - 05 Januari 2011

1e contract stage Holland America Line

15 Februari 2010 - 07 Augustus 2010

Wildlife & Lodge Management

Landen bezocht: