Port Alfred inruilen voor HOLIDAY! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Mark Vos - WaarBenJij.nu Port Alfred inruilen voor HOLIDAY! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Mark Vos - WaarBenJij.nu

Port Alfred inruilen voor HOLIDAY!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hier dan m'n laatste verslag uit Port Alfred...

Op maandag dinsdag de 29e van juni was het tijd om naar school te gaan voor de aller aller aller laatste PBL-les van m’n schooltijd! =D Na wat achterlijk gezeur hadden we weer volle punten in de zak, en zijn we maar eens bezig gegaan met de opdracht, die nog steeds afgemaakt moest worden.
’s Avonds hebben wij nog even voetbal gekeken, waarna we naar bed zijn gegaan, want het was de volgende ochtend weer vroeg dag.

Dinsdag ging de wekker namelijk om kwart over zes, omdat we nu een lodge visit hadden, inclusief een game drive! Dit was nu al m’n vijfde game drive, maar ik ben toch maar mee gegaan, wie weet zie je nog iets wat je niet hebt gezien.
Tijdens de game drive hebben we het heel gezellig gehad, wat iedereen zag beesten die hij/zij al genoeg had gezien; zoals neushoorns, olifanten, en de gebruikelijke bokjes. Maar op een gegeven moment zagen wij mensen uit een wagen stappen, en in een lijntje richting ‘iets’ lopen. Dit ‘iets’ bleken dus cheetahs te zijn. Maar wij hadden een gigantische klootzak als ranger, die wilde niet met een grote groep dat gaan doen. Na veel gezeur weigerde hij nog steeds. Dus wij konden allemaal iets zien wat we nog nooit in het wild hadden gezien, maar het lag alleen 300 meter te ver weg voor onze ogen :S.
Wel hebben we nog kunnen genieten van een nijlpaard die in verre staat van ontbinding was; dat was ook niet echt een pretje.
Na drie uur rond gereden te hebben was het tijd om weer terug te gaan naar de busjes die bij Born Free stonden. Ik ben al eerder bij Born Free geweest, maar dit was een ander kamp. Hier hielden ze ook luipaarden en leeuwen die mishandeld zijn. Hier zijn we dus ook nog even naar binnen geweest, en hebben we deze beestjes even bekeken. Daarna was het tijd om in de auto te stappen, en terug te rijden naar Port Alfred. Maar op de terugweg heeft Mark iets gezien, wat hij nog nooit tijdens een game drive heeft gezien! In een veld zag ik, terwijl we op de weg aan het rijden waren, een luipaard staan! Ik heb nog nooit in het wild een luipaard gezien, dus nu kan ik officeel mededelen dat ik mijn big 7 in het wild heb gezien! =D Dit beest was dus even een goedmakertje voor de gemiste cheetahs.
Die middag hebben Arwen en ik even bij de KFC gegeten, waarna ik naar school ben geweest, om een beetje niks te doen.

Op donderdag zijn Arwen en ik ‘sochtends eerst weer even lekker de zee in geweest om een paar golfjes te pakken. Die middag stond er een workshop ‘traditional cooking’ op het programma. Na een half uurtje theorie kregen wij van alles voorgeschoteld. Het was echt té goor voor woorden wat wij kregen; het begon bij een lekkere bobotie, maar het eindige bij een kippenhoofd, waar je de tong en de hersenen uit moest purken. Ook mochten wij traditioneel klaargemaakte maag proberen; echt om te nekken zo goor!
Die avond hebben wij weinig uitgevoerd, omdat de volgende dag weer iets leuks op het programma stond!

Op vrijdag was namelijk de kwart-finale van het wk in Port Elizabeth! Daar zijn we ’s ochtends met drie minibusjes heen gereden. Op de heenreis was het al één groot feest; bij elke keer dat we moesten stoppen voor wegwerkzaamheden iedereen de autos uit, en één groot feest op de straat houden. Dit ging lekker door tot aan Port Elizabeth waar we bij het Fifa Fanfest voetbal gingen kijken. Hier hebben nog een optreden gehad van de artiest van ‘wave your flag’ (volgens mij kennen jullie dat nummer ook wel in NL :P). Toen was het eindelijk tijd voor voetbal! Met zo’n 10.000 anderen voetbal gekeken, en flink nagels zitten bijten. Maar na de 93 minuten was het echt ÉÉN GROOT FEEST!! Na veel biertjes later weer in de busjes gestapt om terug naar Port Alfred te rijden. Hier werd het feestje nog even doorgevierd in de lounge =D.

Zaterdag was één grote brakdag. PUNT.

Die zondagochtend zijn Arwen en ik weer naar moedertje natuur gegaan, om van haar golven te genieten. Die middag moesten we ons verslag afronden en een presentatie in elkaar knallen voor twee dagen later.
Maar om vier uur was het tijd voor onze kerelsavond. We zouden gewoon heel de avond lekker bier drinken met elkaar, onder genot van een braai; aangezien wij vieren de 9e de wegen zullen gaan scheiden met de vakantie. Heel de avond hebben we foute muziek geluisterd, vlees gegeten, en bier gedronken.

Op maandag de de 5e was het tijd om weer te gaan surfen. De golven waren weer prima, dus wij hebben ons weer goed vermaakt! Die middag nog even op school gezeten, een beetje niks doen.
Die avond ben ik uiteten geweest met een groepje bij Guidos, om ‘afscheid’ te nemen van Anouk, die namelijk twee dagen later weer naar Nederland zou vliegen.

De volgende ochtend was het tijd voor de presentatie van onze opdracht. Dit was echter zeer makkelijk (23/30 punten). Later op school nog even van alles geregeld om m’n surfboard thuis te krijgen, en voor m’n stage nog even bezig geweest.
Later die middag was het tijd om naar de spa te gaan hier in Port Alfred; dat was nog een cadeau voor Arwen haar verjaardag. Hier hebben we eerst 60 minuten een full body massage gekregen, waarna we nog 20 minuten in een hydro jet bath hebben gezetten. Was echt heel erg lekker!
Die avond was het tijd voor een comedian uit Kaapstad, die bij ons op school een show ging geven. Wij hebben een uur lang in een scheur gelegen, waarna het tijd was voor de halve finale Uruguay – Nederland. Iedereen weet de uitslag natuurlijk; het was hier dan ook één groot feest! Dat feestje werd verder gevierd in de snorts, waar het weer kneitertje gezellig was.

Op woensdag was het iets minder; we wilden nog gaan surfen, maar het werd iets later aangezien we een paar opstart problemen hadden. Maar om 11 uur was het toch tijd om voor de laatste keer het water in Port Alfred in te gaan. Hier heb ik een paar keer een golf gepakt zoals het echt hoort! Het ging dus ook weer heel erg lekker. =D
Later in de middag zijn Peter en ik nog even naar de stad geweest, waarna we thuis maar aan het leren zijn geslagen voor de toets van donderdag.
Die avond hebben wij op school genoten van de ondergang van Duitsland!! =D Wat gruwelijk mooi om 40 Duitse studenten verdrietig te zien! Muhahah!

Donderdagochtend was het tijd om nog even toetsje door te nemen, en om m’n surfboardje uit te zwaaien. Deze werd opgehaald door een bedrijf, en zal over een kleine maand in Nederland zijn. Die middag hadden wij de toets; het was echt een heeeeeele vage toets. Als ik het niet heb gehaald, zal ik niet raar opkijken...maar dat boeit niet; IK BEN KLAAR MET SCHOOL!!

Nu straks m’n koffer inpakken, huisje opruimen, en dan morgen om 05:30 richting Port Elizabeth om daar het vliegtuig naar Johannesburg te nemen. Vanuit daar richting Harare (hoofdstad van Zimbabwe), om daar een week vakantie met Arwen te houden bij kennissen van haar. Dan nog 2 weken andere vakantie, en dan wordt het tijd om Zuid-Afrika te verlaten.

Maar hier in Port Alfred is het nog een paar uurtjes...en dan zit mijn tijd hier erop...
Raar om te beseffen, maar het is toch waar. Nu dus op naar heel wat weken vakantie!, om vervolgens 11 september te beginnen met mijn stage bij Holland America Line!

Ik weet niet wanneer ik weer internet heb, maar er zullen weer (lange) verhalen volgen van de laatste weken hier aan de andere kant van de wereld!

• 08 Juli 2010 - 15:20

Ma:

hoi mark,

over een paar weken mag je de kippelevertjes wel weer eens proberen, misschien vallen die nu wel mee na wat je daar allemaal voorgeschoteld krijgt, en wat betreft die maag, waar kwam die vandaan???? een paar jaartjes oud misschien?

Groetjes en veel plezier
    Ma

• 08 Juli 2010 - 20:33

Anouk:

markjeeeeeeee heel veel plezier nog! ik ben veilig geland vandaag in NL vandaag..
    een hele dikke kus vanuit een bloedheet nederland

• 09 Juli 2010 - 16:34

Henk En Ruurdtje:

hoy mark
    ik wou steeds al reageren maar het bleef er steeds bij dus het zit er op nu geniet dan nog maar van je 2 weekjes vakantie hier is het veel te heet en dat blijft ook nog wel even dat zijn we niet gewent in ons koude kikkerlandje mark groeten van ons vroomshoopse vosjes

• 09 Juli 2010 - 18:02

Kristy:

Jemig, zit het er voor jou ook alweer op! wat gaat 't toch snel...
    Nouja, heel wat mooie weken vakantie voor de boeg en dan tot in augustus! xxx

• 11 Juli 2010 - 08:45

Mirjam:

Haai Mark!
    Jeetje wat gaat de tijd dan inderdaad snel zeg!
    Wel heerlijk dat je klaar bent met school!
    Geniet nog maar even lekker van je vakantie, ik ben al begonnen met mijn stage!
    Liefs

• 12 Juli 2010 - 10:56

Ellen:

Dag neefje!

Net pas tijd om je verslag te lezen. Toch wel flink balen voor je dat je dat straks allemaal moet missen! Geniet er nog even van en tot snel!

• 15 Juli 2010 - 15:57

Vincent:

Joo Vossie,

tijdje geleden, maar weer een heerlijk vakantieverhaal.. Kdacht dat je bij al deze verhalen al klaar was met school, maar nu dus officieel;)

Helaass voor Holland, geen wereldkampioen.. Was de sfeer desondanks toch nog beetje goed daar? Tzal best een groot feest zijn geweest daar na de halve finale, dat was hier ook goed voor elkaar!!:)

Genietze nog de laatste vakantieweken!
    Tot laterr!