Homo’s, wijnen en surfen! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Mark Vos - WaarBenJij.nu Homo’s, wijnen en surfen! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Mark Vos - WaarBenJij.nu

Homo’s, wijnen en surfen!

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

11 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Dit is nu een vervolg van m’n Kaapstad-vakantie. Ik was gebleven bij maandag de 3e van mei. Aan het begin van de avond zijn Arwen en ik nog even naar boven gereden bij de tafelberg om over een verlicht Kaapstad te kijken. Dit was echt super mooi om te zien, een megastad in het donker. Daarna zijn we voor Geertje haar verjaardag uiteten geweest naar Mama Africa. Dit was een traditioneel restaurant waar een band speelde. Deze band bestond uit xylofonen, drums, djembes en een zangeres. Dit was echt super leuk om hier te eten. Na het eten kwamen nog twee dames van de 1e periode langs, samen met de ouders van ééntje. Wij hebben gezellig nageborrelt hier in het restaurant. Maar op een gegeven moment werd het een stukje minder; Mark werd gestalkt door een homo. Een kerel, een prof golfer beweerde hij, bood mij een gratis lunch aan op de golfbaan in Port Alfred. Hij wilde me toevoegen op facebook en weet ik veel wat voor informatie nog meer. Ik dacht echt van...What The F*ck!...Aan het eind legde hij nog een flyer op de tafel met heel groot de tekst; ‘unexpected lover’. Ik kreeg echt het kippenvel, en ik ben maar een paar stoelen opgeschoven, zodat ik niet meer aan de rand van de tafel zat. Ook naar de wc gaan werd naar de normale wc’s, met de deur op slot. Maarja...je moet alles een keer meegemaakt hebben...

Op dinsdagochtend hebben we Kaapstad verlaten helaas. Maar we hadden iets anders leuks op het programma staan: Stellenbosch. Dit is de wijnregio in de omgeving van Kaapstad. Wij zijn eerst naar een klein wijnboertje (Post House) gereden, waar we voor 2,5 euro tien verschillende wijnen mochten proeven. Daarna zijn we even Stellenbosch zelf in geweest voor een lunch, en daarna doorgereden naar Bilton. Dit was een groter wijnhuis wat ook werd gebruikt voor grote bruiloften etc. Hier hebben we eerst een rondleiding gehad, en daarna vijf wijnen gehad, samen met chocola. Het is echt heel apart om te proeven hoe chocola wijnen beter maakt. Hierna was iedereen wel aardig vrolijk, dus het werd maar tijd om naar onze lodge in Agulhas te rijden. Maar onderweg kregen wij telefoon dat Agulhas niet veel aan was, dus onze stop werd maar iets eerder gemaakt, in Hermanus. Hier zijn we ’s avonds nog even uitgeweest in een lokaal kroegje.

De volgende ochtend zijn we doorgereden naar Agulhas, het zuidelijkste puntje van het continent. Hier hebben we even weer toeristische foto’s gemaakt, en onze eigen lunch gegeten bij een oude vuurtoren. Daarna werd het tijd om onze reis te vervolgen naar Knysna. Dit konden we doen via de snelweg, of een andere, veel mooiere weg. Wij zijn via Route 62 gereden, wat vergelijkbaar is met Route 66 in de V.S. Dit waren ellenlange wegen door niemandsland, met af en toe een zeer klein dorpje met een tankstation. Was echt heel erg mooi om hier te rijden. ’s Avonds zijn we voor Joep z’n verjaardag uiteten geweest, en daarna nog even naar een café met een live-bandje.

Op donderdag de 6e was het eerst tijd om lekker uit te slapen. Daarna was het tijd voor een goed ontbijt, en daarna werd de chill-mode ingeschakelt. We hebben de hele dag zeer weinig gedaan; beetje poolen, internetten, beetje winkelen, beetje niks; echt ideaal! ’s Avonds hebben Arwen en ik gekookt in de lodge, waarna we de chill-mode maar weer voort hebben gezet in de bar van de lodge.

Vrijdag was het tijd om terug naar Port Alfred te rijden. Het was een mooie rustige dag op de weg, dus we hebben af en toe hier ook de 200 wel aangetikt met onze Corolla. Alleen in Port Elizabeth is het fout gegaan. Markie werd geflitst; gelukkig maar 20 km/u te hard. ’s Avonds konden wij nog niet onze accomodatie in, dus we zijn met z’n allen bij Fennegien gebleven. Hier hebben we een poging gedaan om een film marathon te beginnen. Maar na een paar films haakte iedereen al af; iedereen was kapot van de vakantie.

De volgende ochtend wisten wij nog niet of wij die dag in de accomodatie konden. Arwen had het goede idee om naar Jeffrey’s bay te rijden, omdat wij toch nog de auto’s drie dagen hadden. Dus wij hebben de auto gepakt, en zijn met z’n tweeën naar Jeffrey’s Bay gereden. Hier kwamen we aan bij een lodge, stonden twee klasgenoten op het balkon! Denk je met z’n 2en weg te gaan, kom je alsnog bekenden tegen. ’s Middags zijn Arwen en ik nog even naar het strand geweest om te surfen; het ging weer lekker! Die avond hebben wij met de twee klasgenoten en de ouders van één gebraaid op het balkon. Daarna was het tijd om flink bier te drinken en te poolen.

Op zondag hebben we eerst lekker uitgeslapen, en Arwen heeft haar nieuwe surfboard opgehaald. We zijn weer naar het strand geweest om te surfen. Deze dag ging het iets minder. Het was wel lekker weer, alleen het waaide gigantisch hard. Je kon niet met je board over het strand lopen; je werd weggeblazen. En als je vijf minuten in het water lag, dreef je alweer 50 meter verderop. Maar het was wel weer even fijn om in het water te liggen. Na een verlate lunch zijn we terug gereden naar Port Alfred. Hier stond de braai al aan bij ons nieuwe appartement; Settlers Sands 53. Echt een super mooie accomodatie, zo goed als aan het strand, eigen keuken, mooie badkamer, mooi balkon en mooi terras. Wat wil je nog meer?!...weinig...

Maandag de 10e was het tijd om toch naar school te gaan. We hebben het eerste introductielesje van 8 uur al gemist. Maar om kwart over 10 hadden wij er nog één. Daar maar wel naar toe geweest. ’s Middags hebben we Kristy (uit Gramsbergen) even opgehaald bij een lodge in Port Alfred, want zij blijft hier twee nachten bij ons. Daarna even naar de shoppingmall geweest voor een bak koffie en wat nieuwe kleren, waarna we wilden surfen. Maar éénmaal op het strand aangekomen zagen we de golven al bijna de parkeerplaats op kwamen. Stukken strand waren weggeslagen, en de golven gingen van links naar rechts. Surfen werd het dus helaas niet.
Die avond hebben we eerst gechilld in onze achtertuin, waarna we naar Ferryman’s Hotel zijn geweest. Hier zitten ook veel studenten van Stenden, en zij hebben een bar. Ideaal dus. Na wat potjes poolen en gezeur met elkaar werd het tijd om nog maar af te pilsen bij ons achter in de tuin. Om 1 uur werd het toch tijd om naar bed te gaan, want de volgende ochtend was het weer vroeg op.

Op dinsdag hadden we om 8 uur de eerste les. Het was een lesje van welgeteld 10 minuten! Dat was onze schooldag. Daarna wilden Kristy en ik weer gaan surfen, maar de golven waren in drie uur tijd weer mega groot geworden. Nog maar weer uitstel...

Maar hopelijk komt het één van de aankomende dagen wel zover!

Dit was het nu weer tot eerst,
Ciao!

• 11 Mei 2010 - 11:30

Ellen:

Mark, wat naar voor je met die homo. Blijf relativeren zou ik zeggen. Het worden vermoord om je organen (zie je eerste verhaal) is een stuk erger... Alhoewel je natuurlijk nooit weet wat die homo van plan was :p. Noemde je die twee weken geen vakken volgen nou echt vakantie? Voor mijn gevoel heb je een half jaar vakantie met af en toe een paar minuutjes les. Geniet ervan zou ik zeggen! En hoop voor jullie dat het snel beter surf-weer wordt!

Groetjes

• 11 Mei 2010 - 11:32

Linda:

Haha, het is toch wat met dat surfen!
    Ik had dat in Curacao ook,
    dat de golven veels te hoog waren!

En wat een leven heb je daar...
    Schooltijden van 10 min... :P
    Lekker man!

xxx Lin

• 11 Mei 2010 - 12:29

Hilde:

Die homo's van tegenwoordig kunnen ook niet meer spellen... Het is weer hoog tijd voor een lesje taal Mark! Denk je dat je daar nog tijd voor hebt naast al die andere lessen ;)

• 11 Mei 2010 - 13:40

Ma:

Hoi Mark,
    hoe kan het toch dat die homo op jou viel, heb jij zo'n homo
    uitstraling dan???
    Wij dachten dat we je beter kenden en hoe zit dat dan met Arwen???
    Groetjes Ma

• 12 Mei 2010 - 15:04

Tessa:

Hé surferboy,

Leuk dat je deze site zo goed bijhoudt. Zo weet iedereen precies wat je aan het doen bent, feesten, feesten en nog eens feesten. Zo hoort het ook! ;) Hier hebben we ook de nodige feestjes. Heel gezellig maar je merkt wel goed dat we wat mensen missen. Maar dat gaan we allemaal inhalen. In de feestweek ben jij er toch ook weer?

Ik wens je nog heel erg veel plezier. Geniet ervan!

Dikke kus

• 18 Mei 2010 - 07:30

Anne:

Hai lieverd, nou ikh eb weer tijd gevonden je verhaal te lezen! Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! :) en gezellig dat kris een paar dagen bij jullie is geweest, zij is gewoon volgende week alweer in NL! op jou moeten we nog ff wachten ;)
    succes met je power lessen en surfze! dikke kus