Crossing the Panama Canal - Reisverslag uit Corinto, Nicaragua van Mark Vos - WaarBenJij.nu Crossing the Panama Canal - Reisverslag uit Corinto, Nicaragua van Mark Vos - WaarBenJij.nu

Crossing the Panama Canal

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

23 April 2011 | Nicaragua, Corinto

Euj folks!!

Hier maar weer eens een berichtje op m’n site, nu niet van de caribbische zee, maar van de pacifische oceaan! Er is nu alweer een aantal weken voorbij, vergeleken met het verhaal wat ik de vorige keer online heb geplaatst. Het gaat zo super snel, nog iets meer dan een maand, en dan zit alles erop!

Ik werk hier nu in het buffetrestaurant als assistent van de manager. Dit restaurant krijgt elke maaltijd zo’n 1000-1500 gasten te verwerken (alleen diner is niet zo druk; 300-500). Het is best leuk werk, maar soms ook best saai. Het restaurant loopt soms gewoon zo goed, dat er gwoon weinig te doen is voor mij...ok...eten dan maar! =D Daarnaast probeer ik ook wel zoveel mogelijk dingen over te nemen van de manager, zoals aspecten van ’t italiaanse restaurant (waar hij ’s avonds werkt).

Maar ik hoop dat ik hier nog in dit restaurant kan blijven, want dit is echt een perfecte plaats om dingen te bekijken. Zoals de tocht door het panama kanaal was echt prima te doen vanuit het restaurant! We hebben een 10 uur durende tocht gedaan door het kanaal...het was vochtig, heet, maar super interessant en mooi om te doen! We begonnen in het donker, maar we zagen de eerste sluizen bij zonsopkomst. Het was druk in het restaurant, totdat er weer sluizen in zicht kwamen, dan ging iedereen weer naar buiten...including me :)...Maar het was op een gegeven moment (rond half 3), echt zooooo gigantisch heet, zelfs ik vond het niet meer chill. Dus toen ben ik maar naar binnen gegaan, en heb nog ff mn ogen gesloten. De laatste kms van het kanaal heb ik dus niet meegemaakt. Maar toen ik weer trug kwam in het restaurant was de zon net aan het ondergaan, boven een vette panama city! Dus dat was nog wel ff heel erg gaaf om te zien.

Daarnaast heb ik nog vele leuke dingen gedaan de afgelopen weken. Zo zijn er heel wat stranden bezocht, en zijn er ook een aantal feesten geweest. We hebben een mooi feesie gehad van alleen het restaurant personeel; dat was de volgende dag na 3,5u slaap ook best goed te voelen :S. Ook hebben we de laatste x aruba afgesloten met een megafeest op de boeg voor al het personeel (800). Dit ging er ook weer lekker bij, dus die dag daarna was ook alleen maar werken/eten/slapen/werken/eten/slapen/werken/eten/slapen. Maar het is altijd wel super gezellig tijdens die feesies, dus dan moet je een brakke dag er maar voor over hebben.

In Aruba had ik trouwens nog een onverwachte vrije lunch, dus dat was ideaal (vrij van 9 t/m half 5). Samen met Indrawan (indonesische kerel) heb ik een mountainbike van ’t schip gepakt, en zijn we een heel stuk wezen fietsen. We zijn naar een paar mooie stranden en barretjes geweest, waarna we in een mega grote winkel terecht kwamen: ‘Super Food’. Ik moet zeggen...’Super Food’ had echt SUPER FOOD!! >> alleen maar nederlandse producten van de jumbo!! Dus ik heb echt mn portomonnee geleegd op de balie voor stroopwafels, speculaasbrokken, nibbit chips en weet ik veel wat voor een rotzooi nog meer. Tis wel lekker in ieder geval!! :P
Maar dat was echt weer een heel lekker dagje, lekker in de caribbische zon...lekker bijkleuren. Ze noemen mij hier Boulé, wat ‘witte’ in Bahasa (Indonesisch) betekend. Maar ondertussen ben ik al bijna zo bruin als die indonesischers, dus nog even en dan ben ik geen boulé meer (A).

De laatste keer Fort Lauderdale was trouwens best wel mooi!...overdag heb ik Mirjam van Die (klasgenoot vanuit Leeuwarden) opgezocht, en die heeft me haar hotel waar ze stage loopt laten zien. Ook hebben we nog even lekker op ’t terras gezeten. Was gezellig om haar even te spreken! Die avond vertrokken wij voor de laatste keer vanuit Florida, en dit ging gepaard met veel getoeter van schepen, helicopters die laag overvlogen, en mensen die holland-america-vlaggen uit hun ramen zwapperden.

Je wordt hier trouwens wel gek van alle vretende amerikanen....jeeeeezzz wat een schransende gasten zijn dat!! Het maakt ze niets uit als we nog niet open zijn, ze grijpen alles wel met hun handen; tangen zijn niet nodig. Één heel erg leuk voorbeeld: ik vroeg hoe ’t eten was gweest van een echtpaar; was allemaal prima, en ze gingen nu naar bed. Loop ik vervolgens 10 minuten later bij de barbecue; zie ik ze daar staan, met 2 grote, en mega volle borden! Geen idee waar ze ’t laten...maar ze hebben er voor betaald, dus ze nemen ’t ervan :P

Nu zijn we in Nicaragua, gisteren zijn we in Costa Rica gweest...ik moet zeggen...beide ranzige steden waar we zijn gweest. Vandaag heb ik eindelijk de golven gevonden welke ik zocht om op te surfen!!...maar helaas...ze zijn hier zo arm in Nicaragua dat niemand een surfboard heeft...alleen maar golfplaten...

Maar ik zal gauw nog weer eens wat fotos op mn facebook zetten!

Spreek jullie weer!
ciao xx

  • 24 April 2011 - 13:54

    Gea:

    Hallo Mark
    Wat leuk weer een stuk van jou te lezen fijn te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt en inderdaad de tijd vliegt. en puffffff die graden daar het is hier 25 graden en dat vindt ik al warm genoeg dat zijn wij natuurlijk ook niet gewend in april. ik wens je nog heel veel plezier geniet nog maar even van je reis want voor je het weet is het voorbij. die dikke maand is ook zo om. wij kijken naar jou thuiskomst uit .

    Groetjes Klaas en Gea

  • 24 April 2011 - 17:53

    Sanja:

    Hoj Mark,
    fijn om weer van jou te horen. Wat jij allemaal gezien hebt is met geen pen te beschrijven en alle vlaggen zijn niet meer te tellen, het wordt dus inderdaad tijd om naar huis te komen dan is de hele club over een maandje weer compleet. Hoop dat ik je zal herkennen als je thuis komt (ivm je bruine/zwarte kleur) maar anders stel je je maar even voor ik wordt nl ook een daggie ouder he.
    groet de Hambergies

  • 25 April 2011 - 12:54

    Peter:

    Goed verhaal Voske! Geniet van je laatste maandje! Tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Corinto

Mark

met de zoon van Helezine (keukenprinses) in de pub @ Township Alicedale

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 57613

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 05 Juni 2011

Holland America Line - Ms Westerdam 2e contract

25 September 2010 - 05 Januari 2011

1e contract stage Holland America Line

15 Februari 2010 - 07 Augustus 2010

Wildlife & Lodge Management

Landen bezocht: