Van zon, zee, strand..naar bergen, sneeuw en beren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mark Vos - WaarBenJij.nu Van zon, zee, strand..naar bergen, sneeuw en beren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Mark Vos - WaarBenJij.nu

Van zon, zee, strand..naar bergen, sneeuw en beren

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Hier weer eens ‘n bericht van Bule Gila! (Gekke blanke in Indonesisch)

Het is alweer 2 weken geleden dat ik een bericht heb geplaatst, dus het wordt weer eens tijd voor een verhaaltje! Het laatste bericht was vanuit Guatamala, nu zitten we iets noordelijker...in Juneau, Alaska :). Na Puerto Quetzal zijn we in Mexico geweest; Puerto Chiapas, Huatulco, Puerto Vallarta en Cabo San Lucas. In Huatulco ben ik weer ff heel actief bezig geweest; in de ochtend een flinke klim op de fiets, en in de middag een uurtje surfen! Alleen het surfen was echt gruwelijk lomp...de golven waren iets te hoog voor mij. Om betere golven te hebben voor mij moest ik om een rotspartij heen peddelen (ongeveer 100 meter), maar daar sloegen wel even 2 meter hoge golven op...als ik niet dood wilde, moest ik dat maar niet doen. Dat heb ik uiteindelijk dus ook maar niet gedaan ;) Ik eindigde dus in de té wilde golven. Maar kheb een paar keer een golf kunnen pakken, dus dat was cker wel lekker! In Puerto Chiapas en Puerto Vallarta is de fiets ook maar weer gepakt voor een ritje...was lekker heet...en super mooi =D In mexico ook gigantisch veel dolfijnen bij het schip zien zwemmen, dus das ook super om te zien!
Cabo San Lucas heb ik alleen maar van ’t schip gezien. Ik had geen tijd om van boord te gaan, want het was weer ‘tender-day’..dat betekend met de sloepen op en neer...dus dat neemt heel veel tijd in beslag. En deze dag had ik niet de tijd daarvoor. Maar 2 dagen later had ik weer tijd zat! We waren die dag in San Diego. Echt een lekkere californische stad; goed weer, lekker terrasje aan ’t water...prima dus!
Na het lekkere weer in San Diego zijn we verder richting het noorden gegaan, richting Astoria, Oregon. Daar was het opzich nog wel zonnig, alleen wel 20 graden kouder (rond de 10 graden). Maar daar even rondgefietst in de stad, veel houtzagerijen gezien, en banjo’s gehoord (hoezo stereobeeld van noord-amerika?!). Ook hebben we victoria en vancouver in canada aangedaan. In vancouver naar een hoge toren geweest om de stad over te kijken. Ook ben ik nog door stanley park gefietst....echt een super oud bos, midden in vancouver..best wel vet (thanks for the tips jeroen :P)
Nu zijn we begonnen aan onze 7-daagse alaska cruises. Deze beginnen in Seattle, en komen 7 dagen later weer daar. Ondertussen bezoek je een paar plaatsen in Alaska en Canada, en je cruist vlakbij de hubbard gletsjer. Nu zijn we in Juneau...net weer een oefening gehad (coast guard was aan boord), dus ik moest weer met mn oranje vestje op ’t dek staan te bibberen. Maar dit bibberen is het allemaal wel waard...want alaska is zoooooow gruwelijk mooi! Vanochtend voeren we tussen twee grote gebergten heen, met alleen maar sneeuw en ijs...Walvissen die je in het water ziet zwemmen...en net vanaf het dek nog een groep beren gespot, iets van 300 meter verder op....

Ik moet dus zeggen...nu 2 dagen bezig met de alaska cruise...maar de 26 die te gaan zijn voor mij zullen nog heel veel moois brengen dacht ik zo!! =D Tot over een paar weken mensen...

ciaaao xx

  • 10 Mei 2011 - 06:54

    Hilde:

    Klinkt vet! Alaska is dus wel een mooie afsluiting van je stage... Krijg nu wel erg veel zin om zelf op vakantie te gaan ;)

  • 10 Mei 2011 - 11:19

    Ellen:

    Ha neefje!

    Wat een leuke belevenissen weer! Maar goed dat je niet meer bij de roomservice zit, dan had je daar geen tijd voor gehad. Geniet nog even een paar weekjes van je mooie uitzicht! Voor je het weet zit je weer vastgeroest in een keuken en bus in Hardenberg om (zoals je 10 uur werken eerder noemde) 'vakantie te vieren'. Tot over een paar weken!

  • 10 Mei 2011 - 13:22

    Francisca Slaman:

    Ha die Mark! Wat geweldig zeg, beren en walvissen. Dat zal saai worden als je hier weer bent met niets wilders dan mussen en koeien! Geniet er nog maar even van. Groetjes uit Roden!

  • 10 Mei 2011 - 19:16

    Wim Uut Gramsbargn:

    He Mark wat weer een mooi verslag wat ik begrijp dat het aftellen begonnen is. Dus geniet er nog van !!!! PS Die beren waren teddyberen speciaal voor toeristen!!!!!!

  • 13 Augustus 2011 - 21:05

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mark

met de zoon van Helezine (keukenprinses) in de pub @ Township Alicedale

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 57617

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 05 Juni 2011

Holland America Line - Ms Westerdam 2e contract

25 September 2010 - 05 Januari 2011

1e contract stage Holland America Line

15 Februari 2010 - 07 Augustus 2010

Wildlife & Lodge Management

Landen bezocht: