Bijna het eind van de caribbean... - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Mark Vos - WaarBenJij.nu Bijna het eind van de caribbean... - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Mark Vos - WaarBenJij.nu

Bijna het eind van de caribbean...

Door: Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 April 2011 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Gooood evening!

Hier weer ff een update van mij hier op de Ms Westerdam. We varen nu net weer op de caribbische zee...voor de laatste keer =D Nu doen we nog één keer de 7-daagse oostelijke caribbean cruise, en dan gaan we naar de andere kant! (=alaska) We gaan via het panama kanaal, en vele mexicaanse havens richting seattle, waar we vanaf daar 7 daagse alaska cruises gaan doen. Het wordt dus allemaal wat anders...maar dat vind ik wel prima; de havensteden-stadjes heb ik hier nu wel gzien.

Ik ben –gelukkig- verhuist van room service naar het buffet restaurant. Ipv 16 uur werk ik nu 12 uur...wat echt gewoon op vakantie lijkt. Het buffet restaurant is niet zo uitdagend, dus ik moet zelf de uitdagende dingen maar een beetje opzoeken. Zo neem ik al taken over van de canaletto manager (= italiaans restaurant). Daarnaast ben ik natuurlijk veel aan het eten...wat natuurlijk ook echt niet verkeerd is! Wat ook een standaard ritueel wordt is aan het eind van mn dag – rond een uurtje of 10 – even lekker achter op het dek italiaanse koffie drinken. En het is niet zomaar even koffie drinken....maar koffie drinken op een dek, met wat chille muziek..en een heeeeeel erg lekker aangenaam zwoel temperatuurtje (echt van die nederlandse zomeravonden)...zoooo lekkerr!!

Afgelopen week had ik mijn “vrije dag”...wat betekend dat ik lunch vrij had. Die dag toch nog 11 uur gewerkt, maar ik was vrij van 9 tot half 5. Mn vrije dag heb ik in willemstad, curacao gekregen...dus ik had een reservering gemaakt bij dolphin academy om met dolfijnen te gaan zwemmen. Voor een goed cruise-crew prijsje kon ik voor een half uur met deze beesten in ’t water. Het weer was lekker warm, dus het water was een goede verkoeling. Tijdens het halve uur kon je verschillende dingen met ze doen, zoals een ritje maken dmv hun rugvinnen vast te houden, je kon ze laten zingen / je laten natspetteren / een kus geven etc. Was echt heel erg grappig om te doen. Daarnaast kon je ook gewoon met ze meezwemmen. Deze beesten voelen trouwens aan als van die rubberen zeemlappen...best raar...
Maar na een half uurtje was ’t plzier voorbij..en kon ’t andere plzier beginnen...trug naar ’t schip, en maar ff room service geirriteerd door ’n lekkere lange bestelling te plaatsen. Ik heb mn cabin maar opgruimd, en daarna met n volle maag (lees: darm :P) lekker een paar uurtjes geslapen. Die dag was echt HEAVEN...

In Aruba bezoek ik nu Tineke Lenters elke keer als ik daar ben. Ze werkt bij de starbucks, dus onder ’t genot van een koffie of shake ff lkkr bijpraten.

Maar ik ga nu mn bedje weer in...’t gaat jullie goed!

ciao!

Nog een keer de link voor wat foto's (voor degene die het nog niet hebben gzien, en toch willen zien :P) >>>

http://www.facebook.com/album.php?fbid=137717856299797&id=100001847497355&aid=28483

  • 10 April 2011 - 10:49

    Francisca:

    Geweldige foto´s zeg! Wie zwemt er nou met wie, jij met de dolfijnen of andersom? Goeie reis naar het hoge noorden!

  • 10 April 2011 - 11:14

    Marieke:

    Wauw!! graag 1 dolfijn voor mij meenemen als souvenir! dat roggel jij wiel he? ;)

    Kus

  • 10 April 2011 - 17:54

    Ma:

    Als 12 uur werk al vakantie is, mag je straks thuis de hele zomer wel "vakantie" hebben.
    En heb je geen medelijden met je opvolger op room service???

    Groeten Ma

  • 10 April 2011 - 19:14

    Ellen:

    Ha neefje!

    Aan de lengte van je verhaal is het idd te zien dat je verhuist bent :P... Wordt toch tijd dat ik me op facebook aan ga melden, want kan helaas geen foto's zien. Werkse nog een paar maandjes op dat schip en veel plezier op de Alaska cruises!

    Groetjes Ellen

  • 12 April 2011 - 15:31

    Vincent:

    Klinkt nog steeds veel 12 uur per dag werken, dat red ik hier niet momenteel in Groningen haha;)
    Maar wel fijn dat je zo ook nog een beetje kunt genieten van het weer zelf, en niet alleen je gasten!

    Succes en groeten aan Tineke!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Mark

met de zoon van Helezine (keukenprinses) in de pub @ Township Alicedale

Actief sinds 22 Jan. 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 57619

Voorgaande reizen:

17 Februari 2011 - 05 Juni 2011

Holland America Line - Ms Westerdam 2e contract

25 September 2010 - 05 Januari 2011

1e contract stage Holland America Line

15 Februari 2010 - 07 Augustus 2010

Wildlife & Lodge Management

Landen bezocht: